ISO 400 eller 800, bländare 1.4 eler 2.0, ev stativ om du inte har bildstabilisering elelr är stadig på handen. Så har jag klarat ett par bröllop. Skulle inte vilja använda blixt på ett bröllop ens om jag fick. Jag gillar faktiskt aldrig blixt om man vill fånga en situation, folk blir så påverkade av att det blixtrar.
Om du inte har en lösning som du är helt hundra på. Ta bilder med dubbla kameror så du är säker på att det blir några bilder. Inte kul annars....
Om du måste a blixt, tänk på att det ofta är högt till kyrktak och att de kan vara målade så det kan vara svårt att slå blixten i taket, du måste därför slå rakt på, gärna med någon typ av bouncer. Då kan det vara bra att även ha en slavblixt bakom paret så det inte blir becksvart där, men förhoppningsvis kan du få in tillräckligt mycket ljus så att inte det skall behöva ske.
Det kanske är värt att tillägga att jag endast fotat bröllop på sommaren, och jag inser att ljuset kanske inte alls räcker till utan blixt. En tanke är ju att undersöka hur kyrkan har det med belysning. Kanske har de några spotlights som kan slås på för olika typer av uppträdanden? Kan vara värt att reka kyrkan i förväg om du har möjlighet.
Glöm ej att vitbalansera...