Annons

Bra arkiveringsprogram för digitala bilder..?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne B

Aktiv medlem
Söker ett bra arkiveringsprogram för mina digitala bilder... Har tittat lite på dessa tre:
Cumulus, Imatch och Iview.
Är det någon som använder sig av någon av dessa, som kan ge lite feedback på vad som är bra och dåligt med programen eller om det finns något annat arkiveringsprogram som är bättre...

Jag kör Iview media Pro 2.

Anledningen är att det har en väldigt snabb motor, bra sökfunktion och dessutom är det snyggt. Ett väldigt kompetent program som kan hantera många bilder. Det läser dessutom många format (bl.a RAW) Lätt och pedagigisk manual (engelsk) är också ett plus.

Vill du köra något som är enklare, billigare och som kanske är mer lagom om du inte ska hantera tusentals med bilder så kan jag rekommendera Photoshop Album 2. Snyggt, smidigt, enkelt och framför allt billigt.

Helt klart värt att ladda hem dessa två program och prova tycker jag!

Mvh /Peter

Ursäkta jag säger det, men - har du använt sökfunktionen för forumet och söker, så hittar du många många trådar om detta ämne och om de program du nämner.

Själv använder jag fn ThumbsPlus (http://www.cerious.com)

h/mats

Låter intressant... jag kommer att behöva ett program som klarar av "så mycket bilder som möjligt"... och priset är inte avgörande.

Det som är avgörande däremot är hur lättarbetat det är och att man kan ha en stor databas...

Danne B skrev:
Låter intressant... jag kommer att behöva ett program som klarar av "så mycket bilder som möjligt"... och priset är inte avgörande.

Det som är avgörande däremot är hur lättarbetat det är och att man kan ha en stor databas...

Då passar absolut Iview bättre än PS Album2.

Däremot har jag inte testat Cumulus eller Imatch. Vad jag har hört av andra så ska Iview vara kraftfullare. Det hanterar väldigt stora mängder med bilder i snabbt tempo. Jag är iaf väldigt nöjd!

Som sagt av föregående: Det finns massor info om dessa program om du söker lite...

mvh/Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto