Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

bra kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

janz

Ny medlem
hejsan allihopa, jag är en nybörjarfotograf på 14 år som är i behov av en ny kamera så jag skulle gärna vilja ha lite tips av er fotografer där ute om vad ni tycker, canon, nikon eller konika helst:)

Nikon D40 med 18-55mm kostar 3745 kr hos Fotokungen. Fraktfritt så det går bra att beställa. De brukar leverera mycket snabbt också.

//Daniel

Jag anser att alla DSLr som tillverkas idag är tillräckligt bra för nybörjare, familjefotografer och de flesta amatörer.
Jag skulle rekommendera att du klämmer och känner på de olika modellerna och hittar en som känns bra i handen och som har menyer som du begriper dig på.

Det är viktigt att man trivs med sin kamera...

Jag anser att alla DSLr som tillverkas idag är tillräckligt bra för nybörjare, familjefotografer och de flesta amatörer.
Jag skulle rekommendera att du klämmer och känner på de olika modellerna och hittar en som känns bra i handen och som har menyer som du begriper dig på.

Det är viktigt att man trivs med sin kamera...
jo det är sant

om du vill ha billigast möjligt så köp en nikon D40 i paket med 18-55 kostar 3790 hos cyberphoto
annars finns ju alternativet canon eos 1000D kostar 5290 med 18-55 is hos cyber och konica finns inte längre utan då blir det sony som köpte minolta konica och en lämplig kamera där är A300 med 18-70 5390 även det hos cyber photo alla bra kameror känn på dom och bestäm sedan vad du vill ha och vad det får kosta.

ANNONS
Götaplatsens Foto