Annons

C stand stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas18z

Avslutat medlemskap
Är du intresserad av det så får du söka den informationen själv.
För egen del söker jag den vid behov.
men det var ju du som tyckte detta var så bra och inte ens vet vem som säljer reservdelar. mitt råd köp inte dessa utan att ha koll på sådant.

verkar inte vara någon vettigt affär i Stockholm som har kupo så skulle undvika det.
Köp Matthews är mitt råd

buy once, cry once.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Jag har https://kaffebrus.com/produkt/c-stand-century-stand-med-stallbart-ben, med 1.9m höjd eftersom jag ville arm med...det var lite för lågt men duger...armen jag fick var bara 50cm, sedan byte de ut den mot 100cm utan kostnad eftersom det stod på deras sida från början...detta ska du kolla eftersom i själva paketet (original från KUPO är 50cm armen som standard)... den klarar på max höjd och 100cm armen en GODOX AD200PRO med softbox 120x30cm utan någon motvikt...2.5m höjd fanns det inte med armen annars skulle jag ta den...
ska du ta stående porträtt med en 127 cm dome så är 1.9 på tog för lågt. Minst 3meter du vill Hübinette sätta ljus underifrån
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Köpte nyligen ett Kupo CT- MK 30" C-stand. Kommer med bom och är verkligen stabilt. Håller utan problem ett blixt- eller ledhuvud med ljusformare ute på bommen. Låsningen av bommen håller belysningen utan tyngd, men du bör ha en tyngd på ett av benen, så stativet inte tippar. Manfrottos låsbara tyngd är utmärkt att använda och låser bra. Stativets låsningarna är rejäla och hela stativet andas tyngd och kvalitet. Jag blev mäkta imponerad av KUPO.
Som sagt skulle satsat på 40” för porträtt om du ska ha boom. Men kan vara bra att ha olika storlekar
 

Stonos

Aktiv medlem
Ett väldigt stabilt stativ som inte är galet dyrt är Manfotto 008. Det finns både i stål (tyngre, stabilare och står bättre) och aluminum:
Vill du ha högre så finns bland annat:
Lämplig bom till:
(Jag tror inte du behöver köpa till skruven med cine stativ då man kan sticker ner den hålet i stativet och inte använder spigoten.)
Och sedan är det bra att sätt hjul på stativet. Mycket enklare att flytta runt och det rulla med om man fastnar i sladden (istället för att välta):
Det blir inte billigt och kanske inte direkt smidigt att ta med sig, men det blir stabilt.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Kaffebrus består väl till största del av saker utan vidare garantier, reservdelar eller support.

Mediateknik
Hofman teknik.

Är där folk köper prylar.

ett tips är att kolla vilka stativ hyrfirmor har inte bara Sverige, de brukar vara noga med sådant.
Därför du sällan ser godox, aputure och liknade där
 

PMD

Aktiv medlem
Jonas, du kanske har ett annat perspektiv på det här som yrkesman. En amatörfotograf behöver inte ha samma krav på support och reservdelar från tillverkaren. Ibland kan man köpa 3-4 stycken av något billigt som håller tillräckligt länge för samma pengar som en top-of-the-line-produkt med supersupport.
 
ANNONS