Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Camera raw auto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Petter Å

Aktiv medlem
Får problem med underexponerade bilder när jag öppnar rawfiler i PS. Folk säger slå av autolägena i Camera Raw. Jag fattar inte, vad är det jag ska slå av. Vilka para metrar är auto och VAR slår jag av dom i programet???

Hej,

har själv bara använt en testversion av programmet men jag har för mig att det fanns en ruta där man kan bocka i om man vill att bilderna skall justeras automatiskt eller ej. Det finns ju flera flikar där du gör olika justeringar, tror det fanns ett ställe i varje flik som man kan välja auto eller inte. Annars får du väl kolla lite i hjälpen och sök på auto.
Hoppas jag kunde vara till någon hjälp om nu ingen kunnig svarar.

/ Janne

CTRL+U slår av autojusteringarna för den bild du har uppe. Tror det är det de menar. Sedan kan man spara så att detta blir default för alla bilder, minns inte riktigt hur men det finns beskrivet i andra trådar. /Erik

Den fliken er vel der kun i Camera Raw oppdateringen fra Adobe; og denne oppdateringen fungerer vel også kun i CS2

ANNONS
Götaplatsens Foto