Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canon 300d, konsertbilder!
- Trådstartare Alessandra
- Start datum
Daniel.l
Aktiv medlem
emilsall skrev:
Håller inte med om de hårda avfärdningarna av blixt vid konsertfoto, en svag blixt kombinerat med lång slutartid kan ge väldigt bra resultat och lite variation från endast scenljuset.
Det har du helt rätt i. Men själv tycker jag inte om när fotografer står och blinkar med sina blixtar när jag har betalat för att se ett band. Det stör för mycket tycker jag.
Men visst kan det bli snyggt om man verkligen kan sin utrustning.
emilsall
Aktiv medlem
Daniel.l skrev:
Det har du helt rätt i. Men själv tycker jag inte om när fotografer står och blinkar med sina blixtar när jag har betalat för att se ett band. Det stör för mycket tycker jag.
Men visst kan det bli snyggt om man verkligen kan sin utrustning.
Håller med om det vid vissa typer av konserter, ofta är det ju inte ens tillåtet. Men ofta är ju scenljuset på pass "aktivt" och med stroboskop etc. att man inte noterar några kamerablixtar här och där, så självfallet skall man välja sina tillfällen med hänsyn för artist och publik. Jag syftade främst på att tekniken inte skall förkastas ur rent fototekniskt perspektiv.
Daniel.l
Aktiv medlem
emilsall skrev:
Håller med om det vid vissa typer av konserter, ofta är det ju inte ens tillåtet. Men ofta är ju scenljuset på pass "aktivt" och med stroboskop etc. att man inte noterar några kamerablixtar här och där, så självfallet skall man välja sina tillfällen med hänsyn för artist och publik. Jag syftade främst på att tekniken inte skall förkastas ur rent fototekniskt perspektiv.
Helt klart! Det har du rätt i.
Alessandra
Medlem
nej, hann inte lägga upp bilderna idag. ska försöka så snart som möjligt, är i alla fall väldigt tacksam för alla bra svar!