Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon 350d o RAW i PSP

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Någon som vet om det finns plugin för canon 350s RAW format till photoshop CS? jag har inte CS2...

jag provade ladda hem senaste uppdateringen från adobe 2.4, men det fungerade inte.

Följer inte heller med något från Canon.
Till PSP CS2 finns uppdatering för 350d modellen, men inte till första CS :(

Kalle_B skrev:
Någon som vet om det finns plugin för canon 350s RAW format till photoshop CS? jag har inte CS2...

jag provade ladda hem senaste uppdateringen från adobe 2.4, men det fungerade inte.

Följer inte heller med något från Canon.
Till PSP CS2 finns uppdatering för 350d modellen, men inte till första CS :(

En bra metod är att ta hem DNG Converter 3.1, som är ett gratisprogram från Adobe som gör om dina råfiler till Adobes DNG-format. Dessa kan du öppna i Camera Raw 2.4.

MVH/Stefan

nej det fungerar tyvärr inte...
jag har även ersatt plugin filen med den nya.. men det går inte...

Jag får väl skaffa CS2 eller vänta på uppdatering
:(

Kalle_B skrev:
nej det fungerar tyvärr inte...
jag har även ersatt plugin filen med den nya.. men det går inte...

Du kan inte ersätta Camera Raw pluggen. Den som du har lagt in fungerar bara med CS2. Lägg tillbaka Camera Raw 2.4 och använd sedan DNG Converter 3.1 så fungerar det. Åtminstone gjorde det för mig och det är Adobes rekommendation.

MVH/Stefan

ja ta mig f**n, nu funkar det!

problemet vara tt min SC version var så gammal och jag har aldrig uppdaterat.. så jag hade inte 2.4 innan... fick ladda hem det.. men mycket tack!!

ANNONS
Götaplatsens Foto