Annons

Canon 400D+ USB + tips

Produkter
(logga in för att koppla)

CamillaO

Medlem
Hej,
Ska köpa en Canon EOS 400D och skulle bli tacksam för lite svar på frågor och tips.

Har än så länge bara tittat på kameran på nätet och undrar om överföring av bilderna från kameran till dator; funkar vanlig USB-sladd?

Vilket objektiv rekommenderar du?
Har sett att 18-55 objektiv verkar följa med på många ställen. Räcker det till att börja med?

Är det någon som har erfarenhet av 430ex blixt till denna kamera?

/Camilla

Ja, men kortläsare är bättre och ja, det fungerar alldeles utmärkt att börja med och ja, den funkar bra.

CamillaO skrev:
Hej,
Ska köpa en Canon EOS 400D och skulle bli tacksam för lite svar på frågor och tips.

Har än så länge bara tittat på kameran på nätet och undrar om överföring av bilderna från kameran till dator; funkar vanlig USB-sladd?

Vilket objektiv rekommenderar du?
Har sett att 18-55 objektiv verkar följa med på många ställen. Räcker det till att börja med?

Är det någon som har erfarenhet av 430ex blixt till denna kamera?

/Camilla

Helt klart funkar den kombinationen som du frågar om. Jesper är ju vårt Canonproffs här på Fs så lita på honon:)

Jag köpte min 400d när den kom ut med 18-55 objektivet och det är helt ok för sitt pris. Jag kommer att köra med det tills jag får råda att byta upp mig till ett canon Ef:s 18-50 2,8 Is eller vad det nu heter. men det kostar mer än vad kameran med kitobjektivet+ minnet kostar så der får vänta ett tag.

Varför är kortläsare bättre?
Mer sladdar och skräp på skrivbordet.
Det går inte snabbare heller.

ANNONS
Götaplatsens Foto