Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 400D
- Trådstartare rezz
- Start datum
Oskari Ylitolva
Avslutat medlemskap
rezz
Aktiv medlem
rezz
Aktiv medlem
Det står IF Macro på det objektivet. Vad betyder det?
Chill_92
Aktiv medlem
Det står IF Macro på det objektivet. Vad betyder det?
Macro står iaf för att den har bättre närgräns, men den är ingen äkta macro.
Du får alltså inte skala 1:1 utan 1:3 i förstoring =)
rezz
Aktiv medlem
Det här objektivet då? Är det bra http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=1557575
atotowi
Aktiv medlem
IF = Internal Focus, dvs att den inte ändrar längd vid fokusering.
Tamron 18-200 betyder att den har ett zoomomfång som sträcker sig från svag vidvinkel till kraftigt tele dvs det är användbart i många situationer.
Sigma 70-300 är ett renodlat telezoom som iofs sträcker sig längre mot tele-sidan. Inte heller det här objektivet är riktgt Macro utan tele med kort närgräns.
Om man bara har ett objektiv skulle jag säga att zoomomfånget 18-200 eller 18-250 är det som täcker flest behov. Och jag tror att de duger åt familje/semester-fotografen som enda objektiv.
IS (OS,VC) är väl bra men då måste man gå upp i pris till åtminstone det dubbla jämfört med det första förslaget från Tamron till Sigma AF OS 18-200/3,5-6,3 DC. Tamrons med IS (OS) Tamron AF 18-270/3,5-6,3 Di II VC LD IF Macro. Sigman har inget "Macro" läge vilket Tamron har.
Men priset ökar ett steg till till den sista i raden.
Tamron 18-200 betyder att den har ett zoomomfång som sträcker sig från svag vidvinkel till kraftigt tele dvs det är användbart i många situationer.
Sigma 70-300 är ett renodlat telezoom som iofs sträcker sig längre mot tele-sidan. Inte heller det här objektivet är riktgt Macro utan tele med kort närgräns.
Om man bara har ett objektiv skulle jag säga att zoomomfånget 18-200 eller 18-250 är det som täcker flest behov. Och jag tror att de duger åt familje/semester-fotografen som enda objektiv.
IS (OS,VC) är väl bra men då måste man gå upp i pris till åtminstone det dubbla jämfört med det första förslaget från Tamron till Sigma AF OS 18-200/3,5-6,3 DC. Tamrons med IS (OS) Tamron AF 18-270/3,5-6,3 Di II VC LD IF Macro. Sigman har inget "Macro" läge vilket Tamron har.
rezz
Aktiv medlem
ok förstår lite mer nuIF = Internal Focus, dvs att den inte ändrar längd vid fokusering.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Har eventuellt hittat en begagnad 400D för 2900:- (enbart huset.) Tänkte köpa ett objektiv till.
Fråga är vad jag ska köpa? Jag vill ha ett så billigt objektiv som möjligt med 200mm så att ja kan zooma lite mer än standard. IS är väl ett måste antar ja.
Schönherrs foto i Stockholm säljer nya demoex med tolv månaders garanti för 2490 kr just nu, så det är nog bättre än en begagnad för mer. Jag köpte en sån som extrakamera för ett par månader sen, då tog de bara 1990 för den.
rezz
Aktiv medlem
det är det ja behöver..Om man bara har ett objektiv skulle jag säga att zoomomfånget 18-200 eller 18-250 är det som täcker flest behov. Och jag tror att de duger åt familje/semester-fotografen som enda objektiv.