Annons

Canon Drivrutin!

Produkter
(logga in för att koppla)

id4h

Ny medlem
Jag behöver verkligen hjälp. Jag behöver veta vilken drivrutin jag behöver för att kunna överföra foton från min Canon eos 350D..
Det händer absolut ingenting när jag kopplar in USB sladden och jag har ingen CD läsare på datorn så skivan som kom med kameran är inget alernativ.
Någon?
 

SixBySix

Aktiv medlem
Kameran måste vara påslagen. Om det fortfarande inte händer något kan det vara fel på sladd eller kamera. Windows ska hitta kameran. Ärlite osäker men egentligen borde både XP eller Vista själv kunna hitta drivrutiner.
Annars ligger allt på de skivor som följer med kameran. Har du inte en sådan skiva med till kameran ska det gå att ladda ner hela mjukvarupaketet på Canon.com
 

j777

Aktiv medlem
Det händer absolut ingenting när jag kopplar in USB sladden och jag har ingen CD läsare på datorn så skivan som kom med kameran är inget alernativ.
Någon?
Lägg över innehållet på CDn på ett USB-minne hos någon vän och installera sedan från usb-minnet på din dator, kanske?
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Det ska inte behövas någon programvara. Jag har kopplat in diverse EOSar i olika datorer och de har kommit upp som en extern enhet. Kolla vad som händer om du kopplar in kameran i någon annan dator.
 

andola

Aktiv medlem
Det bästa är nog att installera EOS utility med någon av de tidigare föreslagna metoderna. I alla fall om man vill få ut RAW-filerna. Jag har inte fått ut RAW-filerna på någon dator om jag anslutit kameran som en ren USB-enhet. Man ser bara jpeg-filerna. Tänk också på att ställa in kommunikation i läge datoranslutning samt helst starta kameran efter att USB-kabeln anslutits. Men EOS utility är mycket smidigare att arbeta med, man slipper leta efter bilderna i mappstrukturen i kameran utan allt går automatiskt.

mnh Anders
 

V_lle

Medlem
Jag behöver verkligen hjälp. Jag behöver veta vilken drivrutin jag behöver för att kunna överföra foton från min Canon eos 350D..
Det händer absolut ingenting när jag kopplar in USB sladden och jag har ingen CD läsare på datorn så skivan som kom med kameran är inget alernativ.
Någon?
Har du varit här?

http://software.canon-europe.com/products/0010192.asp

"Canon Camera WIA Driver" kan vara intressant.

/Valle
 

ekcim

Aktiv medlem
hade samma problem med en 300d, dock så var det en inställning i kameran som var avstängd eller fel, efter den blev påslaggen/ändrad så var det inga problem.

kanske kan vara värt att testa.
 

JanFer

Aktiv medlem
Under fliken 5 i menyn finns ett alternativ som heter kommunikation.
Den skall vara i läge "Skriv ut/PTP" och inte i datoranslutning.

Provade pecis i en Vista som aldrig haft kameran ansluten och det funkade direkt. Dyker upp som en vanligt USB-Minne

Fast jag rekommenderar också en CF-läsare, vilket jag normalt använder.
 

id4h

Ny medlem
Tack för hjälpen!

Problemet var att jag hade några o installerade uppdateringar i Windows.. WIA driver fungerade att installera när jag hade uppdaterat dem. :)
 

Zzzz

Aktiv medlem
Jag behöver verkligen hjälp. Jag behöver veta vilken drivrutin jag behöver för att kunna överföra foton från min Canon eos 350D..
Det händer absolut ingenting när jag kopplar in USB sladden och jag har ingen CD läsare på datorn så skivan som kom med kameran är inget alernativ.
Någon?
detta kanske låter dumt men jag testar för säkerhetsskull.... Har du satt på kameran när du satt i sladden? Alltså satt den på ON?

Annars kan du ringa till canons support, de är väldigt trevliga.
 
ANNONS