sagan
Avslutat medlemskap
Okej, tack för givande konversation.Hambern skrev:
Men nu lämnar jag detta forum och ger plats för andra att diskutera. Känns som om du Kim och jag brett ut oss lite väl mycket här under ett par dagar nu
hehe... See ya
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Okej, tack för givande konversation.Hambern skrev:
Men nu lämnar jag detta forum och ger plats för andra att diskutera. Känns som om du Kim och jag brett ut oss lite väl mycket här under ett par dagar nu
hehe... See ya
Jag har vid flertalet tillfällen refererat till anseda http://www.dpreview.com/ och http://www.imaging-resource.com/ , så ditt påstående är fullständigt befängd och ett riktigt lågvattenmärke.Naycon skrev:
Skulle vara intressant om herr Kim Wallung kunde börja presentera några belägg för dom saker han skriver. Hittills har det varit mycket snack men få försök att bevisa det du säger. Du klagar om och om igen på det som Mattias Hamberg försöker bevisa med bilder och påstår att testerna inte är tillförlitliga eller riktigt utförda, men fortfarande så påstår du att 350D är bättre på många områden. Har du några tillförlitliga källor som du kan hänvisa till och som bevisar det ena eller det andra? Det går bra att klaga, men att föra en konstruktiv diskution har väl inte hittills varit riktigt din grej. Beredd att visa motsatsen?
Nikons MF-objektiv kommer passa på D70, men ljusmätningen kommer inte fungera.Naycon skrev:
Om jag köper en D70 (eller 350D för den delen) och äger några gamla, icke-af, linser (säkert minst 20 år gamla), kommer dessa att passa till min kamera, och hur fungerar det isåfall att fotografera med dom? Har för mej att jag läst något om att nikons objektiv ska funka men med några (stora?) restriktioner, medan 350D har ett nytt lins-system som gör äldre linser obrukbara. Stämmer detta?
Hos Nikon är lite lite mer krångel. Tror alla manuella fungerar men utan ljusmätning. Sen är det väl något att AF objektiv måste vara av D-versionen också.Har för mej att jag läst något om att nikons objektiv ska funka men med några (stora?) restriktioner, medan 350D har ett nytt lins-system som gör äldre linser obrukbara. Stämmer detta?
Hambern skrev:
Kanske runt 1'500:- tror jag.
Ahhhh... Låter toppen!Då kan du ju välja precis vad som helst.
Här har du en länk till Tamrons http://www.cyberphoto.se/tamron/sp90di.php
sagan skrev:
Det betyder att den inbyggda blixten kommer lite högre upp, vilket minskar risken för röda ögon.
Pictbridge är sätt att kunna skriva ut bilderna direkt från kameran, ingen funktion jag använt så jag vet inte vad skillnaden består i.
sagan skrev:
AF på D70 jämfört med 300D, är 0.35 sekunder för D70 och 0.30 sekunder för 300D. (uppgifterna kommer från tidningen FOTO)
350D ska ha snabbare AF än 300D, så den ligger troligen nånstans i närheten av 0.25 sekunder.
350D:s AF är alltså betydligt snabbare än den på D70.
Sen hänger det givetvis på vilket objektiv man sätter på kameran oxå...
Det skrev jag faktiskt: "(uppgifterna kommer från tidningen FOTO)"Zyke skrev:
Tack för informationen. Vart hittade du den?