Annons

Canon EOS D30?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du nu absolut ska ha en systemkamera så tycker jag helt klart att du i stället för D30 ska titta på 350D med budgetzoomen eller på någon av dess konkurrenter.

Att köpa en D30 känns idag lite vådligt om man inte är van att testa kameror då många av dem gått mycket & kan vara i behov av slutarrenovering...

//Larsa
 
Har nu tittat närmre på 350D och verkar som en toppenkamera men är lite osäker på vilket objektiv som jag ska köpa till. Det som följer till som standard är ett utan zoom. Detta är en 18-55 vilket inte säger mig så mycket om jag ska vara ärlig.

Vad för objektiv kan ni rekomendera att köpa till?
 
Jag har också funderat på en D30 även om jag har en 20D. Dels som andrahus, men mest till flickvännen så att hon kan gå ner sig i fototräsket hon också, förhoppningsvis! ;-)Fördelen är ju då att hon kan använda min optik. Visst borde det vara värt ett par tusenlappar?

/Pontus
 
Fabbe_ skrev:
Har nu tittat närmre på 350D och verkar som en toppenkamera men är lite osäker på vilket objektiv som jag ska köpa till. Det som följer till som standard är ett utan zoom. Detta är en 18-55 vilket inte säger mig så mycket om jag ska vara ärlig.

Vad för objektiv kan ni rekomendera att köpa till?

Vet inte om jag missförstod dig men 18 - 55 ÄR ett zoomobjektiv som går att variera mellan 18 och 55 mm.

Det är ett bra startobjektiv enligt min mening och täcker vardagsfotograferingen.

Med dina begränsade kunskaper kring kameror så vidhåller jag att jag tycker att det är over kill för dig att starta med en 350. Men det är som sagt min högst personliga åsikt :)
 
Stoffe69 skrev:
Vet inte om jag missförstod dig men 18 - 55 ÄR ett zoomobjektiv som går att variera mellan 18 och 55 mm.

Det är ett bra startobjektiv enligt min mening och täcker vardagsfotograferingen.

Med dina begränsade kunskaper kring kameror så vidhåller jag att jag tycker att det är over kill för dig att starta med en 350. Men det är som sagt min högst personliga åsikt :)

Yä yä! Är som sagt van vid en Minolta Dimage 7i.
Men med denna kameran kan jag ju samtidigt som jag lär mig mer och mer om kamerans underbara värld lära mig använda kameran. Himla tjeckt ju.
:)


Vet inte vad jag hade i huvudet när jag skrev att den inte hade någon zoom. =/

Tack iallafall :)
 
ANNONS