** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Canon service i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter_H

Aktiv medlem
Hejsan
Jag undrar om någon kan tipsa om ett bra gärna billigt serviceställe i Stockholm(centrala) som kan serva en Canon EOS 600 som tyvärr innehåller en hel del färddamm.
/Peter
 
Tack och bock!
Nu vet jag var jag ska vanda mig for bade kameraservice och brandskydd.
/Peter
 
Är också ute efter något ställe, egentligen bara för sensor-, spegel- och prismarengöring. Får inte helt rent själv. Någon som har koll på kostnader för sådana saker?
 
jag avråder från Intervisions sensorrengöring. När jag fick tillbaka mitt hus därifrån så hade korkskallarna kört med tryckluft och kört in en enorm massa damm i prismat. Hade jag inte kollat när jag hämtade ut kameran hade det väl varit kört. Jag hörde till och med tryckluftskompressorn därinne när de höll på. Samma sak gjorde de på Schönherrs när de skulle göra rent sensorn åt mig. De är en bra affär så när jag beklagade mig så sände de kameran till RCC i Mölndal som gjorde rent min 5d2 väldigt bra. Så mitt tips är, RCC i Mölndal, måste prismat göras rent så skall allt skruvas loss. Möjligen klarar Intervision det då, om de gör det i rätt ordning, annars är de..................värdelösa på att göra rent, trist men sant, om de inte lärt sig på ett par år förstås, var väl 2010 tror jag. Sensorrengöring var ganska dyrt, en tusenlapp för fullformat, prismat vågar jag inte tänka på vad det kostar, säkert flera tusen, måste skruvas isär. Jag skulle kolla med Scandinavianphoto i Stockholm, de är duktiga, men vet inte om de klarar prismat, kanske krävs en riktig verkstad.
 
ANNONS