Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Speedlite EL-1?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tims

Aktiv medlem
Tänkte köpa mig en Canon Speedlite EL-1 och använda som upplättning vid viss fågelfotografering. Jag har en 600 RX II eller vad den heter idag och den fungerar fint, men tycker det verkar smidigt med ett uppladdningsbart batteri plus att den klarar burst på ett helt annat sätt.
Någon som har en sådan och lite erfarenheter?

Jag har inte hinnit testa EL-1 än, men jag har 600EX-RT II med externt batteripack och Profoto A1 och A1X med uppladdningsbara ackar.

Det är utan tvekan smidigt med ackar jämfört med ett gäng AA-batteri. Och med 600EX-RT II måste du dessutom ha externt batteripack med ytterligare 8 AA-batterier för att få liknande uppladdningtid som med EL-1 och Profoto A1.

Jag har inte hinnit testa EL-1 än, men jag har 600EX-RT II med externt batteripack och Profoto A1 och A1X med uppladdningsbara ackar.

Det är utan tvekan smidigt med ackar jämfört med ett gäng AA-batteri. Och med 600EX-RT II måste du dessutom ha externt batteripack med ytterligare 8 AA-batterier för att få liknande uppladdningtid som med EL-1 och Profoto A1.

Yes, det är så jag läst mig till. Tack för detta, det bekräftade att jag inte var ute och svävade helt.
Nu är iofs blixtfoto inte hela världen för egen del, men använder upplättning för macro och fåglar när andan faller på.
Den är lite dyrare än min 600 RT II ser jag nu. Tänkte köpa en blixt extender eller vad det heter och använda med nya 600mm f/4
Ja, jag får se hur jag gör.

ANNONS
Götaplatsens Foto