Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CompactDrive PD70X

Produkter
(logga in för att koppla)
Det tog mindre än ett dygn innan mitt tracking number kom (det komm på natten när jag sov). Så jag läste det på tisdag morgon. (Beställningen skickades på måndagen) Det kommer när DHL har hämtat och registrerat paketet.

mvh/Ove

Re: Hej igen

Manke80 skrev:
Hur lång tid tog det innan du fick bekräftelse mejlet på att ordern var skickad. Jag beställde igår kväll. Leveransen till mig måste ske efter 16.00 annars så är jag på jobbet. Hur gör DHL då?

Mvh Magnus "kanske lite väl orolig"

Är du inte hemma så lägger de ett meddelande i din brevlåda. Då kan du ringa och bestämma att de lämnar paketet på ditt jobb nästa dag.

Jag har brukat ringt till DHL när jag sett att paketet är i Sverige och i närheten, då har dom åkt förbi mitt jobb och lämnat prylarna där.
/Jonas

Vad händer...

Vevo skrev:
Det tog mindre än ett dygn innan mitt tracking number kom (det komm på natten när jag sov). Så jag läste det på tisdag morgon. (Beställningen skickades på måndagen) Det kommer när DHL har hämtat och registrerat paketet.

mvh/Ove

Nu är det måndag morgon och jag beställde i torsdags kväll. Har fortfarande inte erhållit något tracking number, borde jag börja bli fundersam?

Magnus

Tracking nummer får du när den har skickats. Har han inte den hemma kan det ta några dagar eller en vecka innan det händer något. Och de flesta dagarna har det ju varit helg.

Hej

Borde han då inte skicka ett mejl om detta? Stod ju på hemsidan att den fanns i lager. Pengarna har ju trots allt dragits från kontot.

Magnus

Pengarna har inte dragits. De är s.k. reserverade. Ringer du din bank kan du får besked.
Du la ordern på torsdags kväll, alltså fredag i Australien. Det har ju nästan bara varit helg-dagar sen dess.

Vänta några dagar så kommer det.

Det tog drygt en vecka för mig att få tracking nummret, sedan tog det ca 3 dagar så kom det. Ingen anledning till oro....

Var lugn för att grejorna kommer.
/Jonas

Hej igen :)

Lars Johnsson skrev:
Pengarna har inte dragits. De är s.k. reserverade. Ringer du din bank kan du får besked.
Du la ordern på torsdags kväll, alltså fredag i Australien. Det har ju nästan bara varit helg-dagar sen dess.

Vänta några dagar så kommer det.

Tittade på min internetbank nu ikväll och pengarna är inte reserverade utan dragna. Summan står inte i reservationsfältet längre utan de står som genomförd transaktion. Känns lite konstigt att de dragits utan att leveransbekräftelse har kommit. Ursäkta om jag är lite tjatig, bruka inte beställa från andra sidan jorden så en viss osäkerhet finns fortfarnade trots era lugnande besked.

Mvh Magnus

Ring din bank så får du höra. Jag har gjort det förr. Och det ser ut som dragna på internet.

Det har inte gått två vardagar ännu !!!

Ställ in hela köpet om du tycker det är så hemskt att du inte fått det ännu!!!

Det är nog bara jag som är gnällig :), vet inte hur jag skulle göra för att avbeställa heller då dom inte har svarat på en mejl jag skickat till dom. Det känns som att risken för missförstånd skulle öka, jag har faktiskt lite tålamod kvar. Lite extra känslig pga alla andras superleveranser och service från samma ställe. Tack för att du svarar så snabbt Lars!

Mvh Magnus

Såg precis på din pbase-sida att du fotat mycket i Thailand, det är bla där jag ska använda min pd70x som bara den i 80 dar i höst!!!
Dina bilder får bli inspiration då dom är riktigt snygga.

Jag åker den 20 sept och blir kvar minst till den 7 dec. Flyger till Bangkok sen blir det Thailand, vietnam, Malaysia, Kambodja ( i vilken ordning är inte klart) och kanske något mer ställe, vi får se vad vi hinner. Tror att pd70x är en bra lösning på lagringsproblematiken då jag inte vill köpa några extra minneskort pga av framtida nyinvesteringar på kamerafronten. planen är nog att först ta Malaysia-K.L-Singapore-flyg till Hanoi från singapore. Hanoi-Saigon-Kambodja och sedan göra Thailand på slutet. vi tror att det är bäst väder i Thailand i November.

jo vi vet, där av flyg till Vietnam. Vi vill gärna hinna så mycket som möjligt men kanske är vi på tok för optimistiska. Vaccinationer verkar ju också bli krångligare när man vill till olika länder, jag tänkte försöka nöja mig med havrix, kompl. min stelkramp, plus malaria tabletter. Alla guider skriver ju så olika om vad man behöver så förvirringen är total då det gäller vaccinationer(större än mina pd70x tankar).

Det enda du behöver ta om du inte ska ut på några riktiga djungel-äventyr är Havrix eventuellt.
Förutom de vanliga som man har i Sverige också typ Stelkramp och dylikt.

Egentligen ingenting.

Låter ungefär som jag planerat, nu blir det sängen och en god guide bok att drömma sig bort i. Kansken drömmer jag även om ett visst mejl...

Fråga till Lars eller någon annan som vet. Behov av adapter till Pd70x, behövs det till de länder jag beskrivt ovan.

Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto