Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CompactDrive PD70X

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill inte göra Magnus orolig, men för mig var pengarna reserverade 2-3 dagar innan de drogs definitivt enligt min bank. Då hade de ännu inte fått in PD70X i lager. Som jag har berättat i en annan tråd avbeställde jag, eftersom jag hade behov av att den skickades ganska omgående. Nu måste jag försöka få tillbaka pengarna via min bank, eftersom Power in Numbers inte skickat dem som de lovade för en månad sedan.

Om du har tiden att vänta tror jag inte det är några problem, det är bara så att de inte är riktigt ärliga med att PD70X finns i lager.

Men du avbeställde väl eller gjorde något annat som ledde till det här strulet. Det var väl inte så att han tog pengarna och bara lät bli att skicka något till dig.

Tror heller inte på att de drog den definitiva betalningen innan han ens hade den i lager. Alla andra inklusive mina 4 beställningar hos honom har pengarna aldrig dragits som du säger

I går fick jag en ny väska till min PD70X. Jag skickade ett mail till Australien för drygt två veckor sen och skrev att väskan var lite fult ihop-sydd på ena sidan. Kom en ny med posten igår och jag behövde inte skicka tillbaks den gamla utan kunde även behålla den.

Javisst var det när jag avbeställde som det blev problem. Men min bank säger att den preliminära bokningen av pengarna övergick i en definitiv bokning och det var helt klart innan jag hade fått svar på mina mail om när den skulle levereras. Kanske är det så att en preliminär bokning bara ligger i tre dagar och sedan automatiskt övergår till en definitiv.

Vasa Carapic godkände till slut min avbeställning efter att han i flera dagar bara svarat att han skulle få en leverans av PD70X och den skulle skickas dagen därpå. Vet inte om han är dålig på engelska, läser slarvigt eller bara var ovillig. För att få tillbaka pengarna skickade jag ett fax med mina kortuppgifter, vilket Vasa bekräftade att han fått. Sedan hände ingenting. Därför har jag fått reklamera kortbetalningen via min bank och får väl vänta ytterligare några veckor på pengarna.

Om allt flyter verkar det gå bra, men jag tycker inte om det sätt han agerat på mot mig.

Det du har gjort är något helt annat som inte har med Magnus beställning alls att göra.

Men det med tre dagars reservering av pengarna stämmer inte. Och tror inte på att han tagit betalt innan han ens hade varan du beställde. Att du inte fått svar på e-mail är inte samma sak.

Detta är ett bråk mellan dig och han i Australien som jag tycker är ganska onödigt att ta upp om Magnus har varit orolig.

Sen är det inte precis någon lysande ide att beställa en något från andra sidan jord-klotet om man måste ha varan inom några dagar eller snabb leverans.

Annika verkar ju haft problem med beställningen men det har ju inget med min beställning att göra. Men något form av mejl borde jag faktiskt få speciellt om varan inte finns i lager. Jag har mejlat en gång och frågat men har inte fått något svar ens på mejlen. Tycker faktiskt att det är konstigt.Hur snabbt brukar han svara på dina mejl Lars?

Fråga till Annika, svarade han på mejlet när du ville avboka. För mig känns det ju riktigt dumt och avboka om han inte ens svarat på mitt första mejl.

Ska ha lite mer tålamod även om det tryter av ren principsak då jag anser att man ska besvara kunden då denne ställer frågor.

Mvh Magnus

Senast ändrad:
Nä jag beställde min PD70X tog det 4-5 dagar innan han skickade tracking-nummret. Sen tog det 4 dagar till innan den var hos mig.

Det är inget att oroa sig för. Alla som beställt här på Fotosidan har ju fått den. Och det är många. Och jag vet även mer än 10 andra fotografer som beställt olika grejor där och alla har fått dem.

Frågan är ju vem som sitter på pengarna i Annikas fall. Det kan ju lika gärna vara kortföretaget som håller på trilskas med stålarna.

Sen är det väl lite beroende på hur mycket mail den stackars Australienaren får.... jag har fullt upp med att läsa de mail jag får och förhoppningsvis inte sortera bort riktiga mail när man rensar bort alla sketna spam mail man får.

Exempelvis så är det ju inte så otroligt att ett och annat mail sorteras bort felaktigt på ett företag som får kanske 100 tals mail dagligen.

Men om ni tycker han är trög på att svara på mail så kan ni ju beställa från technikdirekt i tyskland.....där får ni vänta tills dödagar innan ni får svar på mail..om ni överhuvudtaget får svar. Jag fick mina prylar efter en låååång tids väntan...
/jonas

Som jag skrev tidigare, så tror jag inte att det är några problem om man inte försöker avboka. Det är inte omöjligt att jag beställer från dem vid ett annat tillfälle, men då är jag medveten om problemen. Det kanske var onödigt att skriva mitt inlägg, men eftersom Magnus undrade om betalningen ville jag tala om hur det funkat för mig.

Jag förstår inte Lars varför du behöver bli så aggressiv? Jag ljuger inte om pengarna, utan säger bara att min bank är benhårda på att pengarna har dragits definitivt. På torsdagen gjorde jag beställningen och på tisdagen har pengarna dragits. Eftersom jag har kortet via min bank har de inte fastnat på vägen och jag tror inte heller banken ligger på pengarna. Jag är inte heller orolig att jag inte ska få tillbaka pengarna.

Jag fick svar på mail, men det var bara liknande svar i flera dagar att PD70X skulle komma in dagen efter och då skickas till mig. Det var först efter en vecka som han reagerade att jag ville avbeställa. Och det är inte min engelska det är fel på. Visst borde jag haft längre tid på mig än 10 dagar, men eftersom alla andra hade fått den så snabbt så tog jag chansen.

Jag har aldrig sagt att pengarna inte dragits.
Men jag tror inte på det du skriver att han dragit pengarna för betalning innan han ens hade Compact driven själva.
Hur kan du veta om han har den eller inte. Brara för att du inte fått svar på ditt mail innebär inte det att han inte har den i lager.

Ta upp ditt strul med honom för jag har inte med det att göra. Och det passar inte i denna tråd heller.

Köpte min på zebramedia, hade väldigt stor nytta av den på min resa i Thailand, Laos, Vietnam och kambodja. Bidde ca 62oo foton. Jobbigt att gå igenom fotona, men roligt att ha på samma gång :).

Det negativa med den är la storleken och att den väger lite, men snabb e den kan jag garantera.

Daniel

Såg att det hade kommit ut en ny modell, har den förr: Compact Drive PD7X. Men storleken är nog densamma, men snabbare...

ANNONS
Götaplatsens Foto