Annons

Coolwalker MSV-01 och D300?

Produkter
(logga in för att koppla)

fsp

Aktiv medlem
Hej!

Funderat lite på att införskaffa mig en Nikon Coolwalker MSV-01 att ha när man är ute och reser och inte orkar bära med sig laptopen. Har dock sökt både här och på Nikons hemsida utan att hitta om den läser D300ans NEF-filer utan problem? Coolwalkern har ju några år på nacken med.

Vad jag har kunnat hitta här på FS verkar det vara vissa tveksamheter med batteritiden på den, hur är det med det egentligen? Är det någon som har en Coolwalker som kan berätta lite om sina erfarenheter av den?

/J
 
Min tidigare erfarenhet om Mr Walker är usel batterikapacitet samt lång tid för bildöverföring från kort till Mr Walker.

Jag skaffade därför en CompactDrive PD70X (60GB), vilken är en blixt i jämförelse. Dessutom en imponerande batterikapacitet samt med alternativa strömkällor (uppladdningsbart, engångsbatterier samt billaddare).

Mr Walker var annars suverän att jobba med (displayen, funktioner mm), där CompactDriven är klart mer begränsad (ingen display för bildvisning bl.a). Men för mig var batt.kapacitet och hastighet det viktigaste.


/Oscar
 
Tack för infon. Hur lång tid tar det ungefär att dumpa ett 4gb-kort till en Walker? Kikade lite på PD70X med och det verkar ju med vara ett alternativ.
 
ANNONS