Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Corel PaintShop Photo Pro X3

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Corel PaintShop Photo Pro X3 har nyligen utkommit. Är det någon som testat det och kan ge synpunkter? Och hur står det sig mot t.ex. Adobe Elements 8?

Här är i alla fall ett test.

Vet inget om denna version men tidigare versioner av PSP har jag använt en hel del och de har varit väldigt bra, fullt i klass med, om inte bättre än Elements. Fast CS är säkert vassare. Personligen tycker jag PSP är mer lättjobbat än Elements, men det är en smaksak.

jag har kört Paintshop Pro X3 några veckor

Jag har använt Paintshop mer än 10 år och har varit mycket nöjd. X3 blev ett undantag. Den innehåller inga nämnvärda förbättringar jämfört med X2. Däremot är den instabil. Om det kommer snart kommer en patch kommer jag att gå tillbaka till X2.

Paintshop en hel del funktioner som du inte hittar i PSE. Mask layer är den viktigaste för mej. Jag hoppas verkligen att Corel inser att de bör göra någonting, NU!

ANNONS
Götaplatsens Foto