falke
Aktiv medlem
Jag fick idag mitt efterlängtade objektiv 300/f4 L IS USM men just nu är jag fakstiskt lite besviken.... de allra flesta bilderna jag tog idag (vid 13.30 med grått och trist väder) blev faktiskt oskarpa. Inte mycket men lite, det hade jag inte riktigt räknat med eftersom jag har läst så många omdömen där de beskrivit hur knivskarpt detta objektiv är. Så lite undrar jag om det är något fel på mitt exemplar..... :O(
Det var ganska OK tider 320-dels sekund men med 1600 ISO. Jag ska ta lite ordentliga testbilder imorgon med stativ och så.
Jag har läst vad folk skriver om det och vissa menar att de tyvärr har ganska ojämn kvalitet.
Vad säger ni som har detta objektiv, hur bra fungerar det i grått och trist vinterväder?
Det var ganska OK tider 320-dels sekund men med 1600 ISO. Jag ska ta lite ordentliga testbilder imorgon med stativ och så.
Jag har läst vad folk skriver om det och vissa menar att de tyvärr har ganska ojämn kvalitet.
Vad säger ni som har detta objektiv, hur bra fungerar det i grått och trist vinterväder?