Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D100 eller 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

ingemarh

Aktiv medlem
Har och trivs med 801s + 35-70f2.8 + SB 24.

När jag köper en Digitalare, kommer inte det dock vara avgörande för valet.

Jag har köptankar men ska jag välja en D100 eller en 10D eller någon annan?

Jag kommer att vilja ha brännvidder från (motsvarande analogt) någonstans 24 - 200 alt. 300 mm.
Förslag ?

Samt en bra blixt + minneskort/läsare/annat media.
Förslag?

Det kostar ju en slant så jag tar gärna emot förslag och tipps från Er som redan gjort valet,

Tack på förhand

Ingemar

Finns inget rätt eller fel, dom som gillar nikon kommer att säga nikon, dom som gillar canon kommer att säga canon. Båda är toppen kameror, och har du inga linser behöver du inte vara låst. Men kolla på optik och tillbehör och välj efter det.

Läs också ingenom dpreview's tester av dom båda.

eftersom du har och trivs med Nikon idag så finns det väl ingen anledning till att köpa något annat??

objektivet du har funkar perfekt på en D100, du får brännvidd 56-112mm

Blixten du har funkar också, men inte med TTL, men i läge (A) så funkar den hyffsat.

Övriga tillbehör köper du efter plånbokens storlek

jag kan göra några rekomenderingar

512mb APACER Ultra CF kort, från oneshop.nu 1300kr (funkar perfekt med min Nikon)

Kortläsare, någon hundring på digitalnytt.com

blixt har du, men en SB80DX är ju inte fel, dock tycker jag priset är fel därför kör jag med min SB24

Men prova dig fram, åk till någon återförsäljare och kläm lite på kameran, och en 10D.

Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto