Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D100 i handen!

Produkter
(logga in för att koppla)
hmoss skrev:
Jag tycker att den som värderar ett lågt pris högre än allt annat skall handla till lågt pris, men inte se Kameradoktorn Madeco, Yfo eller någon annan centralt belägen fotobutik som en konkurrent till Internetbutiker.. inte förrän de etablerat sig "på Stureplan".
Sant! Sen att D100 med vertikalgrepp bara kostar 56 spänn mer på Madeco än på Cyberphoto gör ju inte saken sämre.

Kanån skrev:
Fattar inte varför någon vill betala flera tusen extra för ingenting? cyberphoto har väl också d100 på lager?

Andras lagerstatus är okänd för mig. Jag kommenterade ett inlägg om en D 100 som inte kunde leverras förrän om drygt en månad. Dessutom är det väl så att den som inte urskiljer någon annan intressant skillnad än priset, tillhör gruppen som bör handla på just.. priset..

Det finns en formel för hur affärer kan bedrivas och den stämmer:

Pris - kvalitet - service.. du kan välja två av dem men aldrig få alla tre, och jag tycker den verkligheten är helt i sin ordning.

Vi skulle aldrig kunna välja pris, eftersom våra kostnader är för höga, utan satsar på service och kvalitet.

Det är därför jag tycker att era diskussioner om handelns, och t.ex. vår, service är intressant.. för att här kan vi lära oss hur vi kan förbättra det som kan påverkas.

Inom begreppet service menar jag att man finner bl.a. att jag kan hämta kameran precis när jag bestämt mig för att köpa den alt. behöver den..

Konstigt?

Handlar alltid på cyberphoto! det är billigt, de har kvalitet och helt obegripligt bra service?

Er formel ser ut att ha ett fel någonstans?
Visst finns det många som vill betala tusen kronor extra för att få prata med er i 5 minuter men jag tycker att det är lite för dyrt..

Iallafall när ni diskuterar helt gratis här i forumet!

Kanske skulle du överväga möjligheten att service är ett begrepp som betyder olika saker för olika människor.

Principen är att leva och låta leva.

Det som känns trist för våra säljare ibland är när de diskuterar och ger råd kring ett kameraköp och kunden sedan väljer att köpa sin kamera billigare någon annan stans. Helt naturligt känns det då som att diskussionen faktiskt inte var värd ett dugg, för kunden..

Detta händer hela tiden. Som företag klandrar vi inte folk för det, men för den enskilde säljaren känns det konstigt´.. trist..

Jag har självklart ingen som helst anledning att ringa till en konkurrent och köpa grejor, men jag är övertygad om att man blir vänligt och kunnigt bemött och att den upplevda servicen så till vida är utmärkt. Sedan finns det andra aspekter, som andra värderar högt.. att det är nära att hämta, komplettera, lämna in för service, att man lär känna sin säljare o.s.v.

Vi, och då menar jag inte bara KD, har vår naturliga plats och andra leverantörer har sin. Men vi kan lika lite sälja till lägst pris (fast jag vet att vi ibland händer att vi är billigast) som Cyberphoto kan träffa dig under svampen på Stureplan, vid en tidpunkt som passar dig, och lämna över kameran..

Kanån skrev:
Fattar inte varför någon vill betala flera tusen extra för ingenting? cyberphoto har väl också d100 på lager?

Ja, hur ska du ha det ?

Har dom eller har dom inte, det är ju det som är frågan.

Konstigt att inte dom (minst) 15 som köar hos Scandinavian Photo köper på Cyberphoto då, för dom lär väl ha ungefär samma priser.

Läs om inlägget från början så du hittar tråden igen.

Adam behövde en D100,KD kunde leverera,KD var lite dyrare, men Adam var nöjd ändå = service.

Men den finns väl redan!? Dimage 7i - proffskameran till amatörpris. Väldas bra kamera utan systemkamerans nackdelar som t ex utbytbar optik.

Kanån skrev:
Kan inte läsa att Adam kollade med cyberphoto? Kanske behöver jag glasögon?

" Cyberphoto har väl också D100 på lager ? "

Detta tolkar jag som att du inte vet om Cyberphoto har några eller ej !

Att Adam skulle kollat med Cyberphoto har jag aldrig påstått.

Om du behöver glasögon kan inte jag svara på.

Ja du Kanån, nu fick vi det utrett också.

KD säljer dyrt, men säljer.

Cyberphoto säljer billigt, men har inget att sälja.

Då kanske du kan acceptera att Adam handlar på KD, eftersom han behöver en kamera.

;-)

Hej

Egendomlig debatt.

Köpte själv dyrt (D60), Betalade 32.900 men hade en köplats till en för 30 000:-

Som KD uttryckte det, alla parametrar räknas. Klockrent svar från KD.

OBS köpte INTE D60 hos KD utan på annat håll.

Roine

Jag handlar inte allt på YFO men så pass att jag kan räknas som trogen kund.

Skälet är att jag får hjälp med saker när jag ber om det.
Sådant som att jag fått låna en färgtemperaturmätare gratis, fått låna skanner gratis, de ringer direkt till agenter och tjatar på dem för min skull, de har seminarier och annat.

Jag väljer alltså frivilligt att betala mer för en del saker så att jag har tjänster ”till godo” när jag behöver dem.

Det är därför det heter yrkesbutik.

Fredrik H skrev:

Cyberphoto säljer billigt, men har inget att sälja.

Då kanske du kan acceptera att Adam handlar på KD, eftersom han behöver en kamera.

Grejen är den att för en stund sedan diskuterades D100 och då var det visst endast cyberphoto som hade den på lager. Därför fattade jag inte att någon ville betala 5 tusen extra bara för att få 5min service med småprat till en gubbe bakom disken. (dessutom kan man ju prata gratis med dem här).

Fredrik H skrev:

;-)

Tja.. det känns som om ett visst samförstånd har uppkommit och det är ju alltid roligt.

Sedan är det oerhört svårt att låta bli att säga något om "KD säljer dyrt", även om jag är den förste att hålla med om att det vore absolut fel om vi återförsäljare började använda fotosidan för att sälja på..

I det aktuella fallet skiljer det c:a 5%..

Kanån skrev:

Grejen är den att för en stund sedan diskuterades D100 och då var det visst endast cyberphoto som hade den på lager. Därför fattade jag inte att någon ville betala 5 tusen extra bara för att få 5min service med småprat till en gubbe bakom disken. (dessutom kan man ju prata gratis med dem här).

Var har du läst att endast Cyberphoto har den på lager ? I nån annan tråd eller ?

Du kanske behöver glasögon trots allt. :)

Håkan:

Jag menade egentligen bara att ni (KD) säljer till ett högre pris, och det är ju inte "dyrt" för den som vill ha produkten i tid.
Det hoppas jag redan framgått av mina tidigare inlägg.

Ja, det var i en annan tråd. :)

Oj! se vad jag hittade då!
Kanske nåt för kameradoktorn att läsa (igen)?
(citat från fotosidans regler)
-------------------

Fotosidan.se är tänkt att fungera som kunskapsbank för fotosidan.se:s medlemmar. För att vi skall hålla hög klass och trovärdighet på kunskapsbanken så gäller följande - att den som skriver ett inlägg skall agera som privatperson och aldrig i kommersiellt syfte.

Denna regel kan alltså appliceras på alla typer av inlägg (exempelvis foruminlägg, bildkommentarer etc) på fotosidan.se.

Skulle du som företagare vilja komma i kontakt med alla medlemmar så kan du annonsera. Hör av dig till redaktionen så kan vi säkert diskutera fram en bra lösning.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto