Annons

D1X från USA?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä Mats har rätt. Bananen är faktiskt en ört som växer på en skenstam, eftersom den riktiga stammer växer under jord.

Så det så...

/Jeppe - Bananälskare ;)

Hittade denna text på en "vällevnadssida"

Om man nu känner sig lite deppig kan man även bli lite piggare med hjälp av örter. Man kan ju äta "bananört". Jovisst bananplantan är världens största ört och banan innehåller serotonin och norepinephrine.

Fråga : D1X från USA?
Svar: Bananen är en ört....

Hahahaahaha..........oj vad jag älskar detta forum :D

På med den knastertorra minen och damma av lagboken.

Kan kanske vara av intresse att veta att ett pris som annonseras (i Sverige) är en säljare inte skyldig att hålla när du vill handla.
En fotoaffär kan annonsera en D1x för 16000 kronor och när du går till butiken säger de att ”nej, den kostar 56000”.

Så kan de göra eftersom ett prisförslag måste vara ”konkretiserat och individualiserat” det vill säga vara riktat till just dig. Om handlaren säger till dig i butiken ”du får köpa denna D1x för 16000 kronor” och du säger ”ja”, då har ni tecknat ett avtal.

Om vi skall vara riiiktigt petiga med lagboken alltså.

Faktum är att om jag går till min butik med en flaska TAB med en prislapp som säger 9 kr. så kan kassörskan säga ”den kostar 15 kr.” och hon har rätt att göra så! Prislappen är bara ett förslag, och det är inte riktat direkt till mig.

Förlåt.

Senast ändrad:
Förresten, om ni är i USA ett tag kan det vara värt att veta att om man beställer utanför NY State (postorder) slipper man den åttaprocentiga skatten som kommer till på priset.

När jag assisterade i Toronto beställde jag lite saker via mina släktingar i USA och när jag hälsade på dem hämtade jag ut mina prylar för ett lägre pris.

ANNONS
Götaplatsens Foto