Annons

D200 nu, eller vänta på nytt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad skall Du använda kameran till??

Lite sent i diskussionen men ändock. Jag har en D70s men även en D200. Mina behov som fågelfotograf m.m. har visat att D70s räcker långt. Så jag har en ny D200 liggande knappt använd! (D80 fanns inte i somras) Med den kommentaren vill jag ge min rekommendation att köp en D80 och ta resten till ett objektiv av god kvalitet t.ex. ett Nikkor.Micro 105/ 2,8 VR. VR är guld!! Gluggarna (kallade) är väl så väsentliga som en massa funktioner som man sällen eller aldrig som amatör använder. Jag skulle har råd att köpa en D2Xs men gluggar av bra kvalitet är viktigare så det blir ett 300/2,8 VR snart.
- Så vad har Du för behov??? Det är grejen.
Sedan hur känns de olika kamerorna i just Dina händer. Det är mer sådant som har betydelse framför en massa funktioner.
// Björn E

mjo, som sakt, 200an ligger fint i nävarna, å med ett batterigräpp lär det blir lite mer go tyngd i det hela..

jag fottar, personer, tillställningar, konserter, men framförallt egna expriment. har en 28-75mm f/2,8 så standardgluggen är redan löst.. möjligvis att ja vill ha någon med vidvinkel, och senare någon gång ett 80-200 2,8.

har klämmt på en D80 och den känns för liten.. blir irriterad på allt jäkla menypillande för att byta vissa inställningar, tar lång tid och slösar batteri med displayen.. och även detta konstanta haltryckande på slutarknappen för att släcka displayen så mina inställningsknappar inte agerar preview knappar mer..

du förstår vad ja menar..

Köp D200:an

Med Din inställning till D80:ans storlek och menyhantering så köp D200 - annars blir Du bara irriterad.
Lycka till
//Björn E.
P.S. Jag har sålt min 80-200 och köpt Nikkor 70-200/ 2,8 VR och använder aldrig stativet trots att jag har en Kenko KenkoPro 2X på. Dyrt men jag ångtrar det inte. D.S.

jo som saktet blir en D200, ja känner mig själv tillrävkligt väl för att veta hur sur ja hade blivit och stört mig på smågrejjerna som D80 inte har :p

bara en sån sakt som Bracket i mer än 3 bilder. ja vill exprimentera en hel del med HDR bilder å det är bannemig inte så enkelt om man inte har en bra å enkel bracketing funktion för mer än 3 bilder eller iaf ställa så man kan ta dom i större steg.. villket 80 inte kan..

tack för tipset.. tror nästan det är mer värt att satsa på RV istället för 2,8 inte såå jäkla ofta man ligger på 2,8 endå

ANNONS
Götaplatsens Foto