Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D2h och utskriftstorlek
- Trådstartare Ulf F
- Start datum
D Gulliksson
Aktiv medlem
Jag har printat ett flertal 30x45 med mycket god kvalite. Även ett par 40x50 som ser bra ut. Dock är 40x50 inte det ultimata formatet då man måste beskära bilden endel. Men jag tror säkert att man kan printa åtminståne 50x70 med bra resultat då detta format inte behöver beskäras på samma sätt som en 40x50.
Osquar
Aktiv medlem
Mors!
Jag har inför ett par utställningar printat ut A3 från beskurna bilder tagna med D2H, D200 och D2X. Jag kan då verkligen inte se någon som helst skillnad mellan bilderna/tavlorna, utifrån dess olika originalbilder med resp. olika upplösningar. Blev själv lite överraskad att D2H kunde matcha de två andra "högupplösta" husen så otroligt bra!
Däremot är nästan samtliga aktuella bilder tagna med samma glugg, vilket visar hur viktigt det är med ypperlig optik. Kanske mer än bildsensorns upplösning...?
Givetvis måste originalbilden var korrekt exponerad samt med en bra skärpa, för att ett lyckat slutresultat ska erhållas.
Fridens
Oscar
Jag har inför ett par utställningar printat ut A3 från beskurna bilder tagna med D2H, D200 och D2X. Jag kan då verkligen inte se någon som helst skillnad mellan bilderna/tavlorna, utifrån dess olika originalbilder med resp. olika upplösningar. Blev själv lite överraskad att D2H kunde matcha de två andra "högupplösta" husen så otroligt bra!
Däremot är nästan samtliga aktuella bilder tagna med samma glugg, vilket visar hur viktigt det är med ypperlig optik. Kanske mer än bildsensorns upplösning...?
Givetvis måste originalbilden var korrekt exponerad samt med en bra skärpa, för att ett lyckat slutresultat ska erhållas.
Fridens
Oscar
l-malmqvist
Aktiv medlem
schaki skrev:
Har förvisso själv aldrig använt en D2H /Hs. Men 8mp borde inte va ngt större problem. Det var nån på fotosidan som skrev ut en hel affisch.
Japp, och den ser fortfarande bra ut. Svaret till trådskaparen blir: förvånansvärt stort.
Bokeh
Aktiv medlem