Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D2Xs som backup?
- Trådstartare rallipics
- Start datum
Falumas
Aktiv medlem
mats vad menar du mer 400 och 800? iso?
Japp, ASA är ett gammalt utryck (användes mest förra årtusendet) för ISO. Sökaren i D2x är också helt otroligt bra då den är större än bilden, ungefär som att fota DX på en D700. Man ser därför om det är något intressant utanför bilden som man missar.
Menyer och reglage känns dock inte alltid helt igenomtänkta när man använt några av Nikons nyare (D300 räknas dit) kameror.
/Karl
Melker Humala
Aktiv medlem
Sökaren i D2x är också helt otroligt bra då den är större än bilden, ungefär som att fota DX på en D700.
/Karl
Va, är inte det bara i det beskurna högfartsläget?
M
Mankan G
Aktiv medlem
Skulle aldrig satsa mina slantar pa en D2 kamera idag. Speciellt inte om de kostar 10000 kr. For ett par tusenlappar kanske jag skulle kunna tanka om men inte annars. Jag har haft en D2X och det var pa manga satt och vis en underbar kamera men en D300 ar pa nastan samtliga punkter en battre kamera. En begagnade D300 kostar val ungefar lika mycket som en D2X.
De enda fordelarna som D2X har jamfort med D300 ar dess AF som manga ganger ar enklare att komma overens med och att bilderna ar mindre brusiga i 100% pa iso 100 - ca iso560. I allt annat ar D300 en battre kamera. Nu utgar jag givetvis fran min egen fotografering men jag tror mig veta att den ar ratt lik manga andras.
Finns givetvis vissa undantag. Om du vet att du alltid kommer att anvanda greppet och aldrig den inbyggda blixten i D300 samt inte behover ga over iso800 sa ar D2X en underbar kamera.
De enda fordelarna som D2X har jamfort med D300 ar dess AF som manga ganger ar enklare att komma overens med och att bilderna ar mindre brusiga i 100% pa iso 100 - ca iso560. I allt annat ar D300 en battre kamera. Nu utgar jag givetvis fran min egen fotografering men jag tror mig veta att den ar ratt lik manga andras.
Finns givetvis vissa undantag. Om du vet att du alltid kommer att anvanda greppet och aldrig den inbyggda blixten i D300 samt inte behover ga over iso800 sa ar D2X en underbar kamera.
Ventures
Aktiv medlem
Hej
Funderar på att skaffa mig en D2Xs som "backup" kamera, eller om det blir min D300 som blir backup, beror ju på hur man ser på saken![]()
Ni som har/har haft D2Xs, vad är positivt / negativt med den? och är den värd att skaffa?
Gillar man att bära tunga grejer är den bra men den är ingen vidare semesterkamera.
Det känns i kameraaxeln efter en dag. Om du inte har en D2 på gång billigt, varför inte en till D300 (dela tillbehör som batteri etc.) eller något nyare med bättre prestanda?
rallipics
Aktiv medlem
Gillar man att bära tunga grejer är den bra men den är ingen vidare semesterkamera.
Det känns i kameraaxeln efter en dag. Om du inte har en D2 på gång billigt, varför inte en till D300 (dela tillbehör som batteri etc.) eller något nyare med bättre prestanda?
funderar lite på en d700 , men nu först blir det införskaffninf av 70-200 2.8 vr 2 . så få se då mot våren vad priserna för en d700 ligger på. eller vad nikon kommit ut med för nytt