Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D700 varför så billigt just NU ?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Den här tråden låter precis som motsvarande tråd för Sony A850. Den kameran rasade ner från ca 20000 till 13000 och köpläget var ett faktum. Jag nappade och är tvärnöjd! Kul att ni Nikon-folk får ha lite fest också.

Den här tråden låter precis som motsvarande tråd för Sony A850. Den kameran rasade ner från ca 20000 till 13000 och köpläget var ett faktum. Jag nappade och är tvärnöjd! Kul att ni Nikon-folk får ha lite fest också.

Hoppas inte det betyder att den här tråden också kommer få 100+ sidor full med nånsens. :p

Såg en EU importerad D700 hos Japanphoto för 17 990 kr för ett tag sen.
Köpte själv min för 24 000 med en SB 900 + MB D10.

Jag har två frågor om D700. Har den programerbar auto-iso? Om jag köper en d700 kommer jag att köpa 35mm och 85mm optik. Vad jag kan förstå har de med ljusstyrkan 2 resp 1,8 mekanisk AF? Hur väl funkar den, snabbt och tyst? Förstår att det beror på vad man jämför med, men är i alla fall intresserad av att få åsikter.

Det är just de två optikerna jag använder allra mest.
Det funkar skitbra. Snabbt och säkert. Det är ju förhållandevis väldigt lätta och därmed lättdrivna optiker. Tyst, nja, kanske inte jättetyst, men tja...35:an väsnas nog mindre än 85:an, eftersom den inte ska vridas så långt. Det är inget jag tänkt jättemycket på.

Låter lite synd om D700 är på väg ur sortimentet, det är en brutalt bra kamera!
Så om det är så, passa på att köp!

Jag ar ratt saker pa att den redan gatt ur produktion. Nikon prodcerar, precis som Canon, sina produkter i nagra fa linor i ett forutbestammt antal som sedan monteras ner for att ersattas av nagot annat. Enda undantaget ar nagra fa produkter i "top of the line" som D3 och nagra valdigt dyra objektiv som produceras lopande nar bestallningar finns.

ANNONS
Götaplatsens Foto