Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

d7d

Produkter
(logga in för att koppla)
På vilket sätt då?
Enlig alla omdömen jag läst så är folk lyriska över hur den är byggd.
 
ja menar första intrycket man får när man plocka upp den...inte prestandan.den låd liksom int rätt i händerna på mig..de va iaf skönt att den inbyggda blixten inte glappar som den ser ut o göra op alla bilder.
 
Jag kände på den igår, jag tyckte den var helt underbar! Skön känsla, låg bra i greppet. Ja, man blev ju inte lite sugen. :)
 
Jag kände på den i fredags med påmonterat batterigrepp.
Wow!...störtskön kvalitet. Imponerande sökare som inte har något "tunnelseende". Så här borde alla sökare se ut som har APS-sensor..Bravo Minolta!. Sedan var LCD displayen en fröjd 2,5"!....Kvalitet för övrigt i proffsklass och låg perfekt i mina händer...Avis blir man absolut
 
Hur tusan kan du tycka den kändes halvsunkig! Tyckte den var smått otrolig, mycket bättre byggkvalité än alla konkurrenter, till och med 20D.

Blir mer och mer lockad av denna kamera, väntar nu bara på de första recensionerna!
 
Klämde och kände på 7D igår (på samma mässa, antar jag), både med och utan vertikalgrepp. Den var precis så skön som jag hade hoppats, som en Dynax 7, fast med en stor snygg färgskärm på baksidan...
Ska man klaga på nåt så är det den lite svårmanövrerade autofokusväljaren, i övrigt är jag fullständigt kär i den.
 
Jag vill klämma...

...men måste nog vänta tills den kommer i affär'n så att jag kan testa med mina objektiv och min numera halvvärdelösa 5400-blixt. Jag måste hursomhelst klämma iväg alla mina 100F och TriX som ligger i kylen... Tur att "min" fotosäsong har uppehåll from nu och fram tilll våren så att man inte gör något dumt och springer och köper en direkt...
D7D plus vertikalgrepp plus ett fett minneskort plus ett extra batteri...det blir dyrt det...
:O
 
ja tyck inte den slår dynax 7 i kännsla. sen så satt bländarkontroll-knappen lite tokigt tyck ja..man når den knappt med högerhanden.
 
bushmaster84 skrev:
ja tyck inte den slår dynax 7 i kännsla. sen så satt bländarkontroll-knappen lite tokigt tyck ja..man når den knappt med högerhanden.

Jag tyckte den kändes väldigt mycket som en Dynax 7 (även om jag inte äger någon själv så har jag använt den en del).
Vad menar du förresten med bländarkontrollknappen?
 
Re: Jag vill klämma...

matknu skrev:
...men måste nog vänta tills den kommer i affär'n så att jag kan testa med mina objektiv och min numera halvvärdelösa 5400-blixt. Jag måste hursomhelst klämma iväg alla mina 100F och TriX som ligger i kylen... Tur att "min" fotosäsong har uppehåll from nu och fram tilll våren så att man inte gör något dumt och springer och köper en direkt...
D7D plus vertikalgrepp plus ett fett minneskort plus ett extra batteri...det blir dyrt det...
:O

Avbetalning är bra saker.. :) Den finns hemma att klämma åp nu btw.
 
bushmaster84 skrev:
skärpedjupskontrollknappen var v'äldigt svår o komma åt med höger hand om man håller kameran som vanligt.

Jo, den sitter ju (som på många kameror) lite jobbigt till. Jag kunde åtminstone nå den (både med vänster och höger hand), men man måste nog lära sig var den sitter för inte behöva leta efter den varje gång..

(trodde först att du menade kontrollvreden där man ställer in bländaren)
 
bushmaster84 skrev:
skärpedjupskontrollknappen var v'äldigt svår o komma åt med höger hand om man håller kameran som vanligt.
Om jag kör med ett normalkort (finns det sånna) objektiv, te.x. 28-75 eller 28-100, så kommer jag utan problem åt den med vänster lillfinger. Förövrigt känns rattarna vääääldigt trevliga ;)
 
Jag är i Australien nu och såg en fotoaffär, tänkte jag skulle kika in, och vad fann jag? En 7d! =) De hade bara satt ut den några timmar innan, men jag fick känna på den, de hade dock inte laddat batteri så så mycket mer blev det inte. Men den var billig 12700. sen om man reser ut från landet inom 30 dagar så får man tillbaka skatten, så typ 11500 blir det...Men jag har inte dom pengarna jallafall. Men trevligt vore det...
=(
Jag tyckte för övrigt att den _kändes_ bra!
 
ANNONS