Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dags att prata bild igen...
- Trådstartare Terje H
- Start datum
Tony johansson
Aktiv medlem
Gillar dina försök att få igång bilddiskussioner. Själv tror jag det är bäst om jag håller mig utanför om diskussionen handlar bestämt om denna bild, men jag kan ju kort kommentera att det är ett något annorlunda grepp och avslutningsvis kan jag kort nämna att det är ingen bild jag skulle lägga ner tid på att redigera, skriva ut och hänga upp på väggen.Då är det hög tid att försöka få igång en bilddiskussion igen. Denna gång med en bild från februariskogen utanför Mullsjö.
1) Jag vet att bilden är högst annorlunda...
2) Jag tar risken att idiotförklaras...
3) Bilden är från 5 februari 2026...
4) Jag gillar bilden...
5) Jag skämtar inte...
Visa bilaga 179359
Men det är ju jag det...
Terje H
Aktiv medlem
Det är klart att jag vågar visa mina bilder. Att vara en bildmänniska och konstnär handlar ju om att våga ta risker. Inte alltid måste vara bekväm och inställsam. För mig handlar ju bildskapandet om så mycket mer än att visa motiv och att imponera med teknikaliteter.Bra att du "vågar" visa dina bilder.
Jag tycker att bilden ser ut som något ur en knepig Ingmar Bergman-film. Kanske "Det sjunde älgseglet"![]()
Ingmar Bergman gillar jag mycket!
Terje H
Aktiv medlem
Jag tycker det finns plats för bilder/naturbilder som inte alltid vill imponera eller dekorera. Som denna bild. En bilddiskussion bortom det mer traditionella kan väcka många frågor inte bara hos mig.Gillar dina försök att få igång bilddiskussioner. Själv tror jag det är bäst om jag håller mig utanför om diskussionen handlar bestämt om denna bild, men jag kan ju kort kommentera att det är ett något annorlunda grepp och avslutningsvis kan jag kort nämna att det är ingen bild jag skulle lägga ner tid på att redigera, skriva ut och hänga upp på väggen.
Men det är ju jag det...
Tony johansson
Aktiv medlem
Absolut !Jag tycker det finns plats för bilder/naturbilder som inte alltid vill imponera eller dekorera.
Min spontana tanke är att detta oplanerade möte med älgen där i skogen gjorde att älgen kände sig obekväm och ville schappa från situationen, men eftersom Terje drar snabbare än sin egen skugga, lyckades fotografen fånga älgen på bild, även om resultatet blev en aningens rumphugget.
Terje H
Aktiv medlem
Så kan man ju se det, fast det finns ju en tanke med att visa en bild på detta sätt. Uttrycksmässigt, tankemässigt - som mindre handlar om otur.Absolut !
Min spontana tanke är att detta oplanerade möte med älgen där i skogen gjorde att älgen kände sig obekväm och ville schappa från situationen, men eftersom Terje drar snabbare än sin egen skugga, lyckades fotografen fånga älgen på bild, även om resultatet blev en aningens rumphugget.
Tony johansson
Aktiv medlem
Så är det säkert, men jag har svårt att "se" denna tanke. Mitt tillkortakommande, inte dittfast det finns ju en tanke med att visa en bild på detta sätt. Uttrycksmässigt, tankemässigt
Kanske kan du utveckla din tanke kring varför du valt att visa denna bild, det skulle vara intressant att ta del hur du resonerade när du bestämde dig för att publicera denna bilden för diskussion.
Tony johansson
Aktiv medlem
Minns en målning som det var mycket ståhej om på 70-talet.Att vara en bildmänniska och konstnär handlar ju om att våga ta risker.
Konstkritiker och förståsigpåare var lyriska över målningen och la ut texten och tolkade.
När det sedan kom fram att det var en Schimpans som hade "målat" blev det märkligt tyst i ledet...