Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dell 2405fpw
- Trådstartare laponia
- Start datum
Yooda
Aktiv medlem
Jag har den 
Är grymt nöjd med den!!!
Klockren bildkvallité och underbar att vrida den och jobba med i porträttläget (Pivot) =)
En kul grej är kortläsaren som sitter på sidan oxå, samt picture in picture om man vill se på tv samtidigt som man surfar/redigerar/jobbar
Rekomenderar starkt att köpa den
Här är bilder på min skärm
http://www.fetfekke.com/laptop/skarm1.jpg
http://www.fetfekke.com/laptop/skarm2.jpg
http://www.fetfekke.com/laptop/skarm3.jpg
Är grymt nöjd med den!!!
Klockren bildkvallité och underbar att vrida den och jobba med i porträttläget (Pivot) =)
En kul grej är kortläsaren som sitter på sidan oxå, samt picture in picture om man vill se på tv samtidigt som man surfar/redigerar/jobbar
Rekomenderar starkt att köpa den
Här är bilder på min skärm
http://www.fetfekke.com/laptop/skarm1.jpg
http://www.fetfekke.com/laptop/skarm2.jpg
http://www.fetfekke.com/laptop/skarm3.jpg
Yooda
Aktiv medlem
Jag har spelat med den och den häger med utan problem, nackdelen är väl att den kräver mycket av hårdvaran, jag har ett Geeforce 6800 Ultra och jag kan inte köra allt på max i vissa spel pga att skärmen trivs bäst i 1920*1200. Det är läge för ett SLI system (dubbla grafikkort) med denna skärm om man är en äkta gamer 
Mörka partier i bilder är inga problem, denna är helt klart den bästa skärm jag haft, hade en panasonic 21" innan och har även haft en iiyama 19"
Mycket bra pris!!! Kostar ju 11.000 annars
Mörka partier i bilder är inga problem, denna är helt klart den bästa skärm jag haft, hade en panasonic 21" innan och har även haft en iiyama 19"
Mycket bra pris!!! Kostar ju 11.000 annars
afe
Aktiv medlem
145 kr/månad är ju ingenting för den skärmen. Köper man den direkt från Dell som privatperson kostar den drygt 13 KKr. Jag förstår inte riktigt hur den priskalkylen gått till om det verkligen gäller 24-tumsskärmen - det hade varit rimligare med 20-tumsvarianten 
Om jag förstått specarna rätt är den skärmen ungefär lika snabb som min Viewsonic 20-tummare, och jag tycker den duger utmärkt till både film och spel. Jag skulle ju dock mycket hellre ha Dellskärmen, och i synnerhet för den kostnaden ...
Om jag förstått specarna rätt är den skärmen ungefär lika snabb som min Viewsonic 20-tummare, och jag tycker den duger utmärkt till både film och spel. Jag skulle ju dock mycket hellre ha Dellskärmen, och i synnerhet för den kostnaden ...
Jeppe
Aktiv medlem
Ja, det låter lite tokigt med priset...för även om personalköp brukar vara förmånliga. så verkar detta för bra..
Men det kanske är ett tillägg till ett system med redan befintlig skärm? Då kan jag förstå den extra kostnaden..
Men här är anledningen till en Widescreen.. Har själv Dell 2005FP, lillebror med 1680x1050
Fotosidan kommer verkligen till sin rätt med 1680 pixlar på höjden
Men det kanske är ett tillägg till ett system med redan befintlig skärm? Då kan jag förstå den extra kostnaden..
Men här är anledningen till en Widescreen.. Har själv Dell 2005FP, lillebror med 1680x1050
Fotosidan kommer verkligen till sin rätt med 1680 pixlar på höjden
Bilagor
tozz
Avslutat medlemskap
8800:- köpte jag den från dell för, fick dock lämna tillbaka den för att kvalitén inte dög till. Den nya jag fick var lite bättre som tur var. En trevlig skärm, dock helt för ljusstark (0 brightness är ett måste).
Enda nackdelen är att man aldrig kan köpa en mindre skärm när man ska uppgradera.
Enda nackdelen är att man aldrig kan köpa en mindre skärm när man ska uppgradera.
afe
Aktiv medlem
tozz skrev:
8800:- köpte jag den från dell för, fick dock lämna tillbaka den för att kvalitén inte dög till. Den nya jag fick var lite bättre som tur var. En trevlig skärm, dock helt för ljusstark (0 brightness är ett måste).
8800:- för 24-tummaren???
Problemet med ljusstyrkan känner jag igen, och i mitt fall tror jag det beror på att jag har alldeles för dålig belysning i mitt arbetsrum.
laponia
Aktiv medlem
Det borde ju bli mycket bekvämare att jobba med PS, när man kan ha alla småfönstrena på sidan om bilden man jobbar med.
I dag är dom alltid i vägen.
Vi kunde välja en vanlig LCD också, men ovan är egentliga skälet till att jag valde widescreen.
Om skärmen har för stark kontrast, undrar jag hur bra den är på att visa svarta ytor. Är dom verkligen svarta på skärmen.
I dag är dom alltid i vägen.
Vi kunde välja en vanlig LCD också, men ovan är egentliga skälet till att jag valde widescreen.
Om skärmen har för stark kontrast, undrar jag hur bra den är på att visa svarta ytor. Är dom verkligen svarta på skärmen.
maerklund
Aktiv medlem
Dell lockade oss på jobbet också med hem-pc erbjudande med 2405 FPW som skärmalternativ för 207:-/månad bruttoavdrag.
När det var dags att beställa paketet (jag siktade direkt på denna monsterskärm) så hade den utgått på grund av leveranssvårigheter !!
Jag valde då 1905FP och har ett tag nu försökt få den att uppföra sig så man kan köra PS och editera bilder... Idag gav jag upp och ställde den i köket till surf-och-TV-PC'n. Jag kör nu på en Samsung 173v istället och den verkar faktiskt mer lovande att ställa in så bilderna ser vettiga ut, ställde även en 15" LCD bredvid att ha paletterna på, det blir ju faktiskt ännu mera widescreen!.
1905FP går ej att ställa färgtemp i kelvin och man fick ställa max kontrast och min intensitet och fortfarande brist på stuns i färgerna jämfört med min gamla Nokia 446XPro CRT.
Jag är lite besviken på den, hoppas 2405'an är bättre!
Jag råder dej dock att försöka se den i verkligheten innan du bestämmer dej med tanke på din tveksamhet om det svarta.
När det var dags att beställa paketet (jag siktade direkt på denna monsterskärm) så hade den utgått på grund av leveranssvårigheter !!
Jag valde då 1905FP och har ett tag nu försökt få den att uppföra sig så man kan köra PS och editera bilder... Idag gav jag upp och ställde den i köket till surf-och-TV-PC'n. Jag kör nu på en Samsung 173v istället och den verkar faktiskt mer lovande att ställa in så bilderna ser vettiga ut, ställde även en 15" LCD bredvid att ha paletterna på, det blir ju faktiskt ännu mera widescreen!.
1905FP går ej att ställa färgtemp i kelvin och man fick ställa max kontrast och min intensitet och fortfarande brist på stuns i färgerna jämfört med min gamla Nokia 446XPro CRT.
Jag är lite besviken på den, hoppas 2405'an är bättre!
Jag råder dej dock att försöka se den i verkligheten innan du bestämmer dej med tanke på din tveksamhet om det svarta.
Senast ändrad:
tozz
Avslutat medlemskap
AFE skrev:
8800:- för 24-tummaren???
Problemet med ljusstyrkan känner jag igen, och i mitt fall tror jag det beror på att jag har alldeles för dålig belysning i mitt arbetsrum.
Jepp, med frakt.
Den är inte 100% svart, det är ingen TFT, det funkar liksom inte med tekniken, vill ni ha total svärta är det CRT eller vänta på LED-LCD eller nått sådant.
laponia
Aktiv medlem
Har kollat runt lite på webben. Skärmen verkar inte vara helt perfekt för fotoredigering. Så professionella fotografer bör nog kolla på något annat.
Jämfört med övriga sortimentet från Dell så verkar den ändå vara det bästa alternativet.
Tror inte att jag kommer att störas allt för mycket av dess svagheter (hoppas jag), då mitt fotograferande ligger på amatörnivå.
Tack för att ni delade med er av era erfarenheter.
Jämfört med övriga sortimentet från Dell så verkar den ändå vara det bästa alternativet.
Tror inte att jag kommer att störas allt för mycket av dess svagheter (hoppas jag), då mitt fotograferande ligger på amatörnivå.
Tack för att ni delade med er av era erfarenheter.
tozz
Avslutat medlemskap
Kom ihåg att folk i forum och liknande gärna ska spela lite speciella och påstå sig ha behov av saker de inte har. Har snackat med folk som sysslar med endproduction i CG som anser skärmen fullt duglig, så ifall man inte gör ytterst seriösa fotoarbeten duger den rätt bra.
Men visst, har man 25-30k att lägga på en Eizo så gör man såklart det, synd att man inte har det dock :/
Men visst, har man 25-30k att lägga på en Eizo så gör man såklart det, synd att man inte har det dock :/
tozz
Avslutat medlemskap
Ska funka, men har du DVI-utgång på den? Annars är det bara att lägga ner, köra skärmen på VGA är som att hälla nyponsoppa på den först.c5j skrev:
Nån som vet om min Apple Powerbook med ATI Mobility Radeon 9600 64MB klarar att driva den i native upplösning? En tft vill man ju helst ha i den upplösningen som den är gjord för...![]()
c5j
Aktiv medlem
tozz skrev:
Ska funka, men har du DVI-utgång på den? Annars är det bara att lägga ner, köra skärmen på VGA är som att hälla nyponsoppa på den först.
Självklart har jag DVI. Men frågan är om man har nog mkt kräm i grafikkortet för att orka driva den i den där monsterupplösningen