Annons

Den gråa bakgrundsfärgen är ful

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Man kan välja om man vill se bilderna mot vit, grå eller svart bakgrund.

Jag tycker den grå färgen är ful. Det hade varit snyggare med en neutralgrå bakgrund och inte en grå med färgstick.

Är det bara jag som tycker detta?

objernulf skrev:
Den är RGB:169/166/151. Varför inte neutralgrå?
De flesta "vita" passepartouter är inte neutrala, utan är aningen beiga.

Men det borde vara enkelt att lägga in fler fäger - eller tom ha en ruta att skriva in den färg man nu vill ha!

Ja. Eller chockrosa bakgrund.

(Bry er inte om mitt inlägg, jag är sjuk och har jääääättetråkigt) :D

Jag tycker om den grå bakgrunden. Det är ofatst den som är den bästa av de tre. Men visst fler att välja på vore väl inte fel. Och att den som lägger upp bilden får välja vilken bakgrund som är default när bilden visas.

Jag tycker mintgrön!
Med ett visst inslag av flamingo-rosa.

Just ja, glömde.. DEN GRÅA BAKGRUNDEN ÄR KASS!

Speciellt när man tittar på svartvita bilder så skär det sig mot den gråa bakgrunden då den inte är neutral.

Jag hade gärna sett att det funnits en helt neutral grå färg. Gärna lite mörkare än den som är nu.

Jag använder nästan aldrig den grå bakgrunden. Jag gillar inte heller färgsticken. Jag har trott det varit min skärm, men kanske inte då.

Det där att fotografen skall kunna välja en default-bakgrund tycker jag vore bra. Det har föreslagits tidigare. Jag vill t.ex i 90% av fallen att mina naturbilder skall ses mot svart bakgrund, jag tror sällan dom ses så.

PerFogelberg skrev:
Speciellt när man tittar på svartvita bilder så skär det sig mot den gråa bakgrunden då den inte är neutral....
När designen var ny var nog jag den enda som "gnällde" på just den bg i tråden om nya designen. Då handlade det främst om hur vissa s/v tonade bilder skar sig mot den men de rent s/v utan toning funkar ofta bättre.

Även jag önskar en mer neutralgrå och om inte annat som komplement till den som nu är iaf. Admin, visst finns väl plats för 4 val väl?

Håller med! Förstår inte riktigt vitsen med denna kulör? Och Arleklint: Det är med all säkerhet inte din skärm, i så fall är det många här som inte har "rätt" skärmar...

Varför inte ha neutralt grått istället?

mange78 skrev:
Håller med! Förstår inte riktigt vitsen med denna kulör? Och Arleklint: Det är med all säkerhet inte din skärm, i så fall är det många här som inte har "rätt" skärmar...

Varför inte ha neutralt grått istället?
Jag svarade på det lite tidigare. De flesta vita passepatouter är inte kritvita utan är aningen varmtonade.

Jag tycker det ska vara möjligt att lägga till en egenvald färg när man lägger upp bilden. Då kommer det finnas vit, svart, grå, varmgrå/vit, samt den egenvalda färgen.

Bra med kreativa idéer men ser gärna att man ransakar behovet innan man lägger in alltför mycket av inställningar och nedtyngande finesser.

En bra grej vore om fotografen själv fick välja ngn färg som ett förval till sina bilder.
Då kan man välja den färg som kanske lyfter/framhäver bilden bäst. Givetvis ska det för betraktaren fortfarande gå att byta.
Och så borde det gå att få till så att texten byter färg till ljus om det är svart bakgrund osv.
Dessutom kanske fler färger än de idag existerande.

Den grågröna kan jag vara utan!

/PG

Arleklint skrev:
Jag använder nästan aldrig den grå bakgrunden. Jag gillar inte heller färgsticken. Jag har trott det varit min skärm, men kanske inte då.

Det där att fotografen skall kunna välja en default-bakgrund tycker jag vore bra. Det har föreslagits tidigare. Jag vill t.ex i 90% av fallen att mina naturbilder skall ses mot svart bakgrund, jag tror sällan dom ses så.
Håller med till 100% (även angående den befintliga grå nyansen).
Bakgrundsfärgen är oftast väldigt viktig för helhetsintrycket.

PSD skrev:
Jag tycker om den grå bakgrunden. Det är ofatst den som är den bästa av de tre. Men visst fler att välja på vore väl inte fel. Och att den som lägger upp bilden får välja vilken bakgrund som är default när bilden visas.

Sorry, kom visst med samma idé dock lite försent!

/PG

På min portfoliosida kan man välja om bakgrunden ska vara vit, svart eller fulgrå. Varför kan man inte göra det i det vanliga albumet? Nu är bakgrunden även där i samma fula grå färg. Jag vill kunna välja bort den gulgråa färgen. Ge mig möjligheten att även välja vit, neutralgrå och svart.

Jag vill inte att bilderna i mina album ska visas mot pissgrå bakgrund. Kan jag inte få välja bort den fula grå färgen och bara presentera bilderna mot vit bakgrund?

I portfolion kan man välja mellan vit, pissgrå och svart bakgrund. Kan man inte göra samma valmöjlighet i kritikalbumen? Btw, hur många har valt den fulgrå bakgrunden till sina portfoliobilder?

ANNONS
Götaplatsens Foto