Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det blev ingen Canon 3D på PMA

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Det blev ingen Canon 3D på PMA som jag hoppades. Initierade fick rätt, nu väntar jag på nästa mässa. När kommer nästa stora mässa där Canon kan föväntas släppa ny version av 1D och förhoppningsvis 3D?

På tal om Photokina, nån som ska dit? Var själv där 2002 & det var en fantastisk upplevelse!

//Larsa som även är sugen i år...

Själv trodde jag att Canon skulle komma med en HD-uppföljare till gamla DV-kameran XM-2..

Photokino i Köln! Det är ju onte långt bort. Kanske skulle åka ner och kolla på plats när det är så nära.

Någon mer som eventuellt är intresserad?

JAn

jansta skrev:
Photokino i Köln! Det är ju onte långt bort. Kanske skulle åka ner och kolla på plats när det är så nära.

Någon mer som eventuellt är intresserad?

JAn

Bra ide !

Jag är också intresserad.

Vad borde vi/man förvänta av en eos3D?

Är det inte det vi har i en eos5D?

Jag har lite svårt att det kommer en imellan ettorna och femmorna. Speciellt om det kommer en (tex) snabbare och bättre byggd eos5D om ca ett år..

MVH Niclas,

Jag väntar på
1. Samma batterisystem som 1D/1Ds. De vertikalgreppeen som skruvas på sitter inte bra när kameran används på stativ.

2. Större pixeltäthet, känner att jag vill gå ett steg till på upplösningen.

3. Om kameran har 1/1 eller 1,3 sensor är sekundärt.

/jan

Själv vill jag ha en vädertätad proffsmodell (samma AF som eos 1 serien) med 1.6 crop, 8 fps, fast vertikalgrepp, och en sökare i d2x-klass till ett pris av 20000:-..

/jens...

Senast ändrad:
ANNONS