Annons

Det fattas bilder på minneskortet....

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotat och under tiden får jag upp CHR på displayen. Ingen aning vad det betyder, stänger av kameran och sen går den igång igen och funkar som vanligt....
Men när jag nu kollar minneskortet...då är det puts väck en massa bilder...och det finns två konstiga mappar när jag kollar. Och en där resten av bilderna finns. De här mapparna är tomma när jag kollar via egenskaper. Finns det nåt att rädda och isåfall hur?

Två program har talat om att det finns fler filer på kortet än de jag kan se. Men det kostar om jag vill laga dom:-( och visst, det är såklart värt att betala, det gör jag gärna, men vet ju inte heller om jag vågar lita på att programmen har rätt.
FInns det något seriöst ställe dit man kan skicka kortet, utan att det kostar många 1000?

Två program har talat om att det finns fler filer på kortet än de jag kan se. Men det kostar om jag vill laga dom:-( och visst, det är såklart värt att betala, det gör jag gärna, men vet ju inte heller om jag vågar lita på att programmen har rätt.
FInns det något seriöst ställe dit man kan skicka kortet, utan att det kostar många 1000?

Jag har för länge sen köpt ett program som hette photo rescue. Gratisvarianten visade bilderna och man kunde återställa bilder med betalvarianten.
Om du kan se bilderna så borde betalvarianten kunna återställa dem.

Verkar programtillverkarna seriösa?
Ett bra tips kan vara att köpa via en etablerad sida. T.ex. Download.com

Vilket märke är det på minneskortet och modell?

Jag har för länge sen köpt ett program som hette photo rescue. Gratisvarianten visade bilderna och man kunde återställa bilder med betalvarianten.

Programmet säger att filerna är för stora för att förhandsvisas. Jag har fotat i RAW. Kanske ska satsa på att köpa det här: https://www.plimus.com/jsp/buynow.jsp?contractId=1653732

Men varför har det blivit som det blivit egentligen. Visar kameran den här felkoden ska det inte gå att fota mer...för mig räckte det att stänga av och sätta på. Inte en tanke på att bilder kunde gå förlorade...

http://www.cardrecovery.com/downloadnow.asp
https://www.plimus.com/jsp/buynow.jsp?contractId=1653732

Funderar på om jag ska köpa det här....jag kan inte se bilderna, för de är för stora för preview. Har fotat i RAW. Kör en scan igen och ser om jag blir klokare.

ANNONS
Götaplatsens Foto