Mats Öberg
Aktiv medlem
Det är klart, det kanske inte är riktigt rumsrent att köpa en ´fuskkamera´, men om jag tänker efter, så tror jag bestämt att lilljäntan behöver en digitalkamera i födelsedagspresent........
Plusmedlemskap kostar 379 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kunde väl åtminstone ha varit samma storlek som originalet? Visste inte att den var så här liten...Sonnaren skrev:
finns här: http://www.dpreview.com/news/0403/04030502rolleiminidigi.asp
Jag vet inte ens om jag kan säga att den var rolig....
Us
Sonnaren skrev:
I synnerhet som den här digitala varianten i funktion inte når originalet ens upp till undersidan av hålfoten.
Us
Calle S skrev:
Skulle det inte vara ballare om den var lika stor som en "riktig" gammal Rolla och hade, låt oss säga, 8MP...? Dä skulle va coolt!
Patric, jag tror du har gett uttrycket "inte mycket större" en helt ny betydelseJ. Patric skrev:
Min Rolleiflex 4x4 från 1938 är inte mycket större,
En sån kamera skulle kanske få även mig att investera i en ny dator, ny skrivare, DVD-brännare och diverse program och börja fota digitalt.Sonnaren skrev:
Och ännu roligare blev det förstås med en fullformatssensor i originalstorleken hos en klassisk Rollei.
Olle skrev:
Men jag är rädd att priset för en sån kamera skulle bli närmare 250000 än 2500, som minirollein kostar.
Vem vill betala ett kanske sexsiffrigt belopp för en kamera med fast normaloptik?
Olle
Tjaaaaa...... fast och fast. Jo, fast optik var det men det fanns ju litet variationer i den fasta optiken beträffande brännvidderna.Olle skrev:
En sån kamera skulle kanske få även mig att investera i en ny dator, ny skrivare, DVD-brännare och diverse program och börja fota digitalt.
Men jag är rädd att priset för en sån kamera skulle bli närmare 250000 än 2500, som minirollein kostar.
Vem vill betala ett kanske sexsiffrigt belopp för en kamera med fast normaloptik?
Olle
Sonnaren skrev:
finns här: http://www.dpreview.com/news/0403/04030502rolleiminidigi.asp
Jag vet inte ens om jag kan säga att den var rolig....
Us
INJUREDMOOSE skrev:
Snart finns nog det man kan kalla smaklöst, kameror i mjukis djur, cig paket, leksaks bilar osv.