Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diabildscanner König CMP Filmscan10

Produkter
(logga in för att koppla)

psqt

Ny medlem
Är det någon som har några erfarenheter om denna USB-scanner?
Min dator med vista-64b borde inte trilskas men skannern går inte att få igång.

Senast ändrad:
Lösningen!

Har efter några timmars googlande hittat problemet på

http://www.techchee.com/2007/06/11/slide-and-negavtive-to-digital-picture-converter/

Här fann jag att drivrutinerna för skannern inte är kompatibla med Vista-64 sp2. Jag har nu installerat skannern på en äldre 32 bitars XP och upplösning och ljus är inte av det vassa slaget om man säger så. Mycket handarbete med ljusbsättning, diabildhållare och matning men vem har sagt att allt ska vara enkelt.

Nu kan jag påminna vännerna om de gamla goda tiderna!

Har nyligen införskaffat en, König CMP-FILMSCAN10, kör den på en W7 dator och allt fungerar bra fram till att jag ska kopiera bilderna och trycka på; "snap shot" eller "copy". Det händer absolut ingenting och programet låser sig. Har lyckats få över en bild en gång förhandsvisningsläge.

Någon som har någon erfarenhet av detta och vet vad felet ligger? Har uppdaterat drivrutinerna men det hjälpte inte.

ANNONS
Götaplatsens Foto