Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

digital efterbehandling?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har letat runt lite på olika forum...men har inte hitta det ”rätta receptet”.
Nu har skickat bilderna till en ”Photoshop expert” han skulle testa lite och se om han kom fram till något liknande.

Tror att det beror väldigt mycket på bilden och framför allt ljuset för att få ett bra resultat. Som med all fotografering. :)

Jag gör ett försök till. Fick fram ett liknande resultat utan att använda några specialplug-ins. Bara Photoshops egna filter har används.

Bilagor

• mormor02.jpg
    mormor02.jpg
    41.2 KB · Visningar: 419
Jimsan skrev:
Tror att det beror väldigt mycket på bilden och framför allt ljuset för att få ett bra resultat. Som med all fotografering. :)

Jag gör ett försök till. Fick fram ett liknande resultat utan att använda några specialplug-ins. Bara Photoshops egna filter har används.

Jätte fint!! Vilka filter har du använt?
mvh ditte

För att göra en lång historia kort så har jag använt fem-sex olika kopielager, med olika variationer av högpassfilter, samt olika blandningslägen.
Sen har jag målat en del för hand och maskat andra delar.

En del lager gjorde jag oskarpa också. Det blir för taggigt annars!

ANNONS
Götaplatsens Foto