Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Din objektivdröm i idagsläget?
- Trådstartare LasseL
- Start datum
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
laan
Aktiv medlem
Jag har svårt att bestämma mig =) (jag försöker vara realistisk, alltså bara sådant jag kan tänka mig att köpa när jag har pengarna)
Antingen sigma 300mm 2.8
-"- 120-300 2.8
Canon 400 5,6L
ja, det är mina tankar angående "supertele" för mig.. får vänta tills man läst klart bara =)
Antingen sigma 300mm 2.8
-"- 120-300 2.8
Canon 400 5,6L
ja, det är mina tankar angående "supertele" för mig.. får vänta tills man läst klart bara =)
Benganbus
Aktiv medlem
LasseL skrev:
...tja för min del är det ett 200/1,8 eller ett 70-200 2.8 IS.
Hur ser drömmandet ut för din del?
/L
Verkar vara en fråga om Canonobjektiv här..!
Ok, få se nu...
Tror nog 1,5/35 mm är en av Canons gluggar som jag skulle kunna önska mig i dagsläget...
Det är ju en RF-glugg från 1960-talet,
litet mjuktecknande på 1,5 såklart..
Men det är en aficionados glugg,
å då har vissa små linsfel ingen som helst betydelse!
Benjamin Andréasson
Aktiv medlem
I och med att jag redan har ett 70-200 2.8 L så är väl ett 16-35 2.8 L mest intressant.
/B.
/B.
Palletheking
Aktiv medlem
Nikon 200 2,0 och deras 300 2,8.
cowboy
Aktiv medlem
Egentligen har jag mer än nog vad jag behöver i objektivväg, men man kan ju alltid drömma;
"AFS 200-400 mm f/4 ED-IF VR G Nikkor"
62 papp på Scandinavian - ungefär 40 för mycket för att vara ett realistiskt köp....
/oj, detta är ju en Canontråd, förlåt, förlåt, satt och objektivdrömde/
"AFS 200-400 mm f/4 ED-IF VR G Nikkor"
62 papp på Scandinavian - ungefär 40 för mycket för att vara ett realistiskt köp....
/oj, detta är ju en Canontråd, förlåt, förlåt, satt och objektivdrömde/
Dez
Aktiv medlem
markusd skrev:
Får nog säga att jag suktar mycket efter Canon EF 70-200/2,8 L USM. Gillar omfånget och ljusstyrkan.
Det är en glugg som jag är supernöjd med. Ångrar inte en sekund att jag kostade på mig den dyra IS modellen. Den är bra till det mesta..
Annars drömmer jag om FF och 16-35 2,8.
Anders Östberg
Guest
Tycker inte jag saknar något egentligen... fast ett 200/1.8 - eller ännu hellre en ny efterföljare typ 200/2 IS - skulle inte alls göra ont (annat än i plånboken förstås).
PerFogelberg
Aktiv medlem
Mitt Canon drömobjektiv är ett DC-Nikkor 105/2 med EF-fattning.
Per_tissen
Aktiv medlem
Dröm som i befintligt eller dröm som i "skulle vara underbart om det fanns"?
Jag skulle mer än gärna se ett EF-S 15-85 f/3,5-4,5 USM IS för under 6000. Helst då utan allt för mycket genvägar i materialval och känsla eller kvalitetskontroll... men det lär väl knappast hända.
Så länge får man väl snåla ihop till ett 400 f/5,6.
Jag skulle mer än gärna se ett EF-S 15-85 f/3,5-4,5 USM IS för under 6000. Helst då utan allt för mycket genvägar i materialval och känsla eller kvalitetskontroll... men det lär väl knappast hända.
Så länge får man väl snåla ihop till ett 400 f/5,6.
froderberg
Aktiv medlem
LasseL skrev:
...tja för min del är det ett 200/1,8 eller ett 70-200 2.8 IS.
Är jag jobbig om jag säger att jag har båda?
Ska jag vara helt korrekt så är jag för tillfället utan 70-200 IS, men det ska snart rättas till.
Jag gillar ljusstark objektiv, helst kompakta och smidiga. Så 24/1,4 och 35/1,4 står på inköpslistan
Men drömobjektiv har har egentligen inte. Det var längesedan som jag drömde om fotoutrustning. Däremot blir jag rätt förjust i prylar som passar mitt fotograferande.