Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Direktöverföring kamera-dator
- Trådstartare david_eng
- Start datum
avslutat_bj
Aktiv medlem
david_eng skrev:
Undrar lite om det finns någon slags sladd att köpa så att bilder direktöverförs från kameran till datorn?
Alltså så att man kan ta en bild med kameran som sedan direktöverförs så att man kan se bilden i datorn.
Blev kanske lite luddigt..
Mvh
/David
Sladden är ett program... Nikon Capture, till exempel, tror jag.
Själva sladden behövs också till de flesta kameror. Men en av Nikons nyare kompaktkameror klarar av att koppla upp sig mot trådlöst nätverk, och eposta iväg en liten bildkopia till en förlagrad epostadress. Jag vet att det inte är ett direkt svar på din fråga, men det antyder ju lite om hur utvecklingen kommer att bli...
perstromgren
Aktiv medlem
Kolla om http://www.breezesys.com/products.htm kan göra vad du behöver! Jag har ingen egen erfarenhet, men snubblade över adressen när jag googlade efter samma sak för Nikon.
Per.
Per.
Frolicc
Aktiv medlem
Hej hej
När jag köpte min 10D så följde en sådan sladd med.(en vanlig USB sladd). Sedan behövs såklart en programvara men även denna följde med kameran. Jag antar att det går lika bra att använda andra programvaror, exempelvis Capture One eller liknande även om jag aldrig provat.
// Marcus
När jag köpte min 10D så följde en sådan sladd med.(en vanlig USB sladd). Sedan behövs såklart en programvara men även denna följde med kameran. Jag antar att det går lika bra att använda andra programvaror, exempelvis Capture One eller liknande även om jag aldrig provat.
// Marcus