Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

dollarn har gått ner, peliccan case?

Produkter
(logga in för att koppla)

cam_oai

Avslutat medlemskap
såg att en "pelicase 1500" som kostar ca 90$ (ny förstås).
är det värt att shippa den från USA hit trot ni? är det nån här som har en sån btw?

Jag köpte en från B&H för 2 månader sen. Jag köpte 1514 (aningen större "carry-on" för flyg) som kostar ungefär 150 dollar. Det tråkiga är att frakten kostar öven 100 dollar. Sen är det moms och tull

köpte du från SV eller var du där i köpte den? hade tänkt köpa den och säg till fam skickar hem den som "gåva".

hehe ju den är stor....jag får nog åka dit nån gång och köpa en, då det är inte så bra med tullen här hemma :/

menar du att de finns inom eu?

Om jag inte minns fel så kan man köpa Peli i Europa, medan Pelican i USA (fast det är samma företag)

så egentligen kan man köpa "peli" billigare inom EU, men jag vet inte var (inte i sverige iaf)

Ja Pelicase finns i flera affärer i EU. Men inte billigare. Du kan aldrig slå USA priset även om du lägger på moms/tull.
Allt i ditt sista inlägg är helt fel Oai :)

ANNONS
Götaplatsens Foto