Annons

Drömkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Vad har ni för drömkamera? D.v.s. en kamera som finns, eller inte finns, som ni gärna skulle vilja ha.

Själv skulle jag mycket gärna lägga vantarna på en Canon EOS 3D! Mmmmmmm spotmätning, 45-punkters ögonstyrd autofokus...kan det bli mysigare? :)
 
Inte omöjligt :) Svårt kanske, men inte omöjligt :)

Fast då får man hoppas att dom lyckas utveckla bättre tankestyrningsmojänger :) Den jag har sett ser ut som en nån slags konstig hjälm med sladdar och elektroder...typ myrstack :)
 
Drömmen om kameran!

Tja. Vet inte riktigt......;-)

Någonting som man kan ha o bära på o plåta med!
Kanske ett kamerasystem där du själv kan ställa in formatet från småbild upp till 9x12, eller från 4 Mp till 25Mp.Stort som en liten kompaktkamera, kanske ....hmmm.
Tror mig ha mina drömprylar :)

Ilk
 
Behöver nog inte fundera på den saken. Nikon D2X med lite trevliga tillbehör, skulle vara ett bra komplement till min analoga utrustning. Är det inte julafton snart....*ler*
 
En relativt kompakt storformatare med fullständiga förställningsmöjligheter och kvadratisk sensor på kanske 4x4 cm. Bakstycket skall inte vara löstagbart utan komposition skall ske på en högkvalitativ LCD-display på fem tum.
 
"Jag behöver inte önska, längre"...

Yesss, Jag har "redan" Mitt Drömhus, se'n sommaren 2oo2...
Jag väljer att "istället"&numera önska Mej ett 25o-6oo:5,6 AF/iIF-Zoom...

God fortsättning av/på året 2oo4 till Er alla/samtliga Fotoentusiaster+d:eek: till Er, några bildentusiater...

Mvh: Stefan S
 
Med värsta beslutsångest är när det gäller objektiv, så jag önskar mig ett:
Zoom 14-600 med 1:1,4 som inte bygger så mycket på längden och väger 250gr, så man slipper fundera vad man ska ha.
 
Min drömkamera finns inte, men kommer....
Nikon D2x.

Ingen vet hur den kommer se ut, men det är ok, det är en Nikon ;)
 
Jag vill ha en Nikon F4M. Som F4 fast med följande tillägg:

* Hybridslutare typ FM3A
* Mekanisk frammatningsarm som komplement
* Sökarskivor från Minolta
* Slutartider i halva och tredjedels steg
* Utökad analogskala
 
objernulf skrev:
Jag vill ha en Nikon F4M. Som F4 fast med följande tillägg:

* Hybridslutare typ FM3A
* Mekanisk frammatningsarm som komplement
* Sökarskivor från Minolta
* Slutartider i halva och tredjedels steg
* Utökad analogskala

Du har stulit Min dröm..sluta stjäl o dröm egna :)

Göran
 
Walle skrev:
Själv skulle jag mycket gärna lägga vantarna på en Canon EOS 3D! Mmmmmmm spotmätning, 45-punkters ögonstyrd autofokus...kan det bli mysigare? :)

Din dröm kanske kommer snart. Eos 1D har slutat tillverkas och efterträdaren kommer att presenteras på PMA i slutet av februari. Antagligen kommer kameran få fler pixlar och därigenom bli mer allround än 1D som mest är en ren presskamera. Snabbheten lär vara oförändrad och troligan förbättrad.

Nackdelarna med 1Ds är förutom priset den läga känsligheten (max ISO 1250) och att den inte är så snabb som 1D.
 
Jag har redan min drömkamera!!

Drömde i tre år innan jag fick möjlighet att köpa den... å nu har jag den!!

Christer
 
Jag har också redan mina drömkameror Nikon F4, Nikon F5
drömmer ibland om en Svart Leica M6 med en skarp vidvinkel..:)(får börja gå på LP Fotos auktioner..)
Ja Man drömmer ju om Nikon F6 och hoppas att det inte förblir en dröm.

Egentligen är det väl intressantare att drömma om Objektiv
1200-1700mm f/5.6~8.0s P ED IF
Nikkor 500mm f/4.0P IF ED
Fisheye-Nikkor 6mm f/2.8s
Nikkor 300mm f/2.0s ED-IF

och så "normaloptiken" 300/2,8 AF-S icke att förglömma
 
Hasselblad 503CW med PME45 och Winder samt en väldans massa objektiv. (Om jag ända hade pengar.)
 
Har väl ingen egentlig drömkamera, men en Hasselblad H1 med några gluggar och digitalbakstycke skulle jag ta emot om man tjatade ordentligt.
Annars ligger en till D100 bra till.
 
ANNONS