Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

drivare till spyder för 64 bitars Windows?

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Har fått ett delikat problem på halsen.
Jag har just installerat min nya processor, en amd 64 3400+. Och efter att ha installerat photoshop så återstod då att kalibrera monitorn...då fick jag problem..

Tydligen så hittar inte datorn några drivrutiner till min Spyder när jag är inloggad i 64-bitars läget, vilket i förlängningen leder till att jag inte kan kalibrera monitorn.

Jag sökte då på colorvision.com efter drivare till 64-bitars windows men hittade förbaske mig inte ett skvatt.

Gjorde då så att jag kopierade den kalibrerade profilen från 32-bitars installtionen och la in den som profil i 64-bitarsläget. Jag tror nu att det borde fungera lika bra som om jag kalibrerade om monitorn i det läget också.

Vad tror ni, kan det funka att göra så? eller blir jag tvungen att hårdvarukalibrera i båda installationerna?

Isf, var tusan hittar jag drivare som passar 64-bitars Win? Måste jag köpa en nyare version av spyder?....då blir det ekonomiskt oförsvarbart tycker jag..

/C - som inte är en hejare på datorer

Samma sak hände mig...

mejlade och frågade och dom sa att nya drivrutiner var på väg. Men det var för ca. 2mån sedan.

hmmm....ja då är de antingen på väg eller kommer inte alls...

Då vet jag iaf att det inte går att få tag i drivare just nu iaf, så jag får köra som jag gjort hittils då..

Tack för svaret!

-Catherine- skrev:
Gjorde då så att jag kopierade den kalibrerade profilen från 32-bitars installtionen och la in den som profil i 64-bitarsläget. Jag tror nu att det borde fungera lika bra som om jag kalibrerade om monitorn i det läget också.

Vad tror ni, kan det funka att göra så?
[/B]

Hur ser dina bilder ut i respektive läge? Om de ser likadana ut bör din profil fungera väl.

Stefan

ANNONS