Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Drivrutin till 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

m_ek

Medlem
Känns nästan lite pinsamt att fråga detta: Ni som äger en 400D, skulle ngn av er kunna skicka över drivrutinen till denna? Köpte min begad i förrgår, och fick med en cd för mark 1 (iaf frågade den vilken av dessa kameror jag kör med)....

Säljaren är inte åtkomlig fn (skulle tydligen utomlands i 2v), och det jag tankat ner från nätet har sett lite skumt ut (fullt med konstiga tecken).

Kan ngn tänka sig göra detta?

Tack för tipset (såg att jag hade version 1.0.5 i kameran)!
Det är dock inte den jag primärt behöver. Eftersom jag inte har ngn kortläsare i datorn, måste datorn hitta kameran via usb (för detta behövs kamerans drivrutiner). Det gör den inte, och då går det inte att kopiera över firmwarefilen till kameran/kortet. Har hittat en drivrutin på 2 ställen, men dels såg den skum ut vid installationen och dels hjälpte den inte....

Behöver du drivrutin för att föra över firmware till kameran eller för att tanka över bilder till datorn från kameran?

Om det är det senare så behöver du väl ingen drivis om du kör XP eller Vista. Kameran bör dyka upp automatiskt.

Om det gäller firmware, jag vill minnas att den uppdatering som finns för firmware inte var speciellit intressant/behövlig men jag kanske minns fel?

Mvh
Anders

AFJ skrev:
Behöver du drivrutin för att föra över firmware till kameran eller för att tanka över bilder till datorn från kameran?
Både och, fast primärt det andra (tanka över bilder dvs)

AFJ skrev:
Om det är det senare så behöver du väl ingen drivis om du kör XP eller Vista. Kameran bör dyka upp automatiskt.
-På min dator kör jag Win2000 ;)

AFJ skrev:
Om det gäller firmware, jag vill minnas att den uppdatering som finns för firmware inte var speciellit intressant/behövlig men jag kanske minns fel?
-Det kanske den blir så snart jag kan uppdatera med den. Inget jag törs svara på nu (för lite kunskap). Oroar mig dock för språket, för den du hänvisade till är på engelska medan mina menyer är på svenska.

Det är faktiskt därifrån jag tankat ner drivrutiner. Hade problem, men nyss fick jag det att fungera till slut. Ingen tydlighet eller plug and play direkt, men det gick!

ANNONS
Götaplatsens Foto