Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

DVD skivor

Produkter
(logga in för att koppla)

kent.nilsson11

Avslutat medlemskap
Fick lite panik häromdagen när det började låta illa om min hårddisk. Hade inte bränt ner foton sen 1 månad tillbaks.
Rusade i panik ner på stan o köpte ett tio-pack med DVD-skivor.
Tanken slog mig när jag kom hem, 120:- för ett 10-pack.
Nåja, fotona blev brända och disken kasserad.

Lite förgrymmad blir man ju när man hittar exakt samma skivor i ett 25-pack på nätet för 120:-. Då tillkommer ju frakt, men vi tänkte gå ihop några stycken o beställa o då delar man ju på 125:- i frakt (10 kilo).

Till frågan då...Har även hittat 100-pack av märket Datamart för 315:-, och 100-pack Princo för 255:-...Någon som har erfarenhet av dessa skivor?

Skillnaden var väl att du fick tag i skivorna direkt och direkt kunde använda dem, istället för att vänta på en leverans från postorderföretaget?

Jag delar därför inte din upprördhet över priset.

Ett tips är att inte köpa skivor i sverige, du får då betala till musikindustrin när du tar backup på dina filer. Beställ från tex wesellcd.com sist jag beställde fick jag Verbatim skivor med dvdfodral för 3.95kr per styck.

Så kan man se det

Klart jag håller med om det Roland.
Men om man nu vill köpa en rejäl packe så man har, tycker jag det är stor skillnad om man betalar 12:-/lokalt eller 2,55:-/postorder per skiva.

Det jag undrade över var om de billigare skivorna har några kvalitets brister...eftersom de är så mycket billigare.

Har alltid använt Verbatim, för de har alltid fungerat. Men fungerar de andra lika bra kan man ju köpa dessa o ha pengar över till annat.

Re: Så kan man se det

Har alltid använt Verbatim, för de har alltid fungerat. Men fungerar de andra lika bra kan man ju köpa dessa o ha pengar över till annat. [/B]

Om man ändå köper på import och inte betalar kassettersättning och andra fördyrande kostnader. Så skulle iafall jag köpt kvalitetskivor, de kostar oftast runt 1kr extra. alternativt köpt hälften märkesskivor för viktiga saker, och hälften billiga skivor för "bränn & släng" användning.

Verbatim är det enda som gäller för saker som är viktiga, aldrig att jag skulle bränna något jag vill spara på princo eller annan bulkmedia.

Verbatim är dessutom billigt som tusan på wesellcd.com (som förövrigt är snabba och pålitliga) .

ANNONS
Götaplatsens Foto