Annons

Dyra inköp för fotohobbyn?

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Man kan ganska enkelt sammanfatta att fotoutrustningen är den minsta kostnaden:) Ovanpå det lägger man upplevelsen och merkostnaden för upplevelsen.
Jag tyckte vid trådstarten att jag köpt på mig lyx för omotiverat mycket pengar, men det tycker jag inte längre:)
 

ErlandH

Aktiv medlem
Förresten, är man intresserad av bilar som "ser macho ut" ska man kanske kolla på Mahindra Thar. En (någorlunda) modern kopia av klassiska Willys Jeep. (Tyvärr inte säker på att det är möjligt att köpa/regga den i EU.)
 

Photosession

Aktiv medlem
Förresten, är man intresserad av bilar som "ser macho ut" ska man kanske kolla på Mahindra Thar. En (någorlunda) modern kopia av klassiska Willys Jeep. (Tyvärr inte säker på att det är möjligt att köpa/regga den i EU.)
Finns ju en dealer i Rom, Italien vilket är i EU så då borde det vara möjligt.
 

Hankki

Aktiv medlem
Bytte bort cab mot Toyota RAV4 för att kunna ta oss överallt för att kunna ta bilder ute i naturen :) Men fyrhjulsdrift räcker inte! Man måste även ha vinsch för att kunna ta sig ur leran om man skulle fastna! Dessutom går det att sova i bilen också om man tar bort baksäte :)
Rav 4 duger väl inte till annat än att ta sig fram på gator med dålig asfalt? Liksom BMW x5, Volvo xc90 och andra utan riktiga smala terrängdäck som dom gamla RR, LR, LC bj40. Finska armén har åtskilliga UAZ terrängbilar som går dåligt men tar sig fram var som helst.
 

rautio

Aktiv medlem
Helt värdelös som bil. Det är kanske den enda bilen jag kan komma so inte har någon funktion över huvudtaget, och ful är den också. Det är inte en offroadare, En volvo gör sej bättre i terrägen, den är extremt klumpig som stadsbil och soppa dricker vansinnigt. Ja en H1/HUMVEE skulle det ju då vara, men den är lite bred för att anpassa sej någon annanstans än i öknen.

ps. har i afganistan suttit i en bepansrad humvee och måste nog säga att inte fan skulle jag vilja köra omkring i en sån. långsam som fan när den väger som synden och så sitter man djupt nere där man inte ser ett piss :)
 
ANNONS