Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)
La en beställning på ett Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN II den 26/6. Dagen efter fick jag email om att beställningen var behandlad (inkl. bilder på paketet) och att jag skulle få spårningsinfo inom 4-5 arbetsdagar. Så nu väntar jag med spänning efter spårningsinfo...

Uppdatering 2/7: Fick mejl om att paketet blivit hämtat av kuriren och en länk till spårning hos DHL. Ser ut som att paketet skickas med DHL Express från Frankrike. Status är fortfarande att DHL väntar på paketet så får se ifall det uppdateras ikväll.

Uppdatering 7/7: Fick notis från DHL Express appen att de tagit emot paketet och det förväntas levereras redan imorgon.

Uppdatering 8/7: Paket anlände till utlämningsställe och jag har nu hämtat upp det! :D Packat upp objektivet och det ser kanon ut. Ska bli så kul att ut o fota!

Någon annan som beställt nåt här på senaste?

Senast ändrad:
La en beställning på ett Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN II den 26/6. Dagen efter fick jag email om att beställningen var behandlad (inkl. bilder på paketet) och att jag skulle få spårningsinfo inom 4-5 arbetsdagar. Så nu väntar jag med spänning efter spårningsinfo...

Håller avtryckarfingret på just den ...
Vad blev det totalt med frakt och avgifter?

Beställde en Fujifilm XH2 nu sist. Har beställd ganska mycket därifrån sedan 2015 och har aldrig haft problem änsålänge 📸.

De har ju egen garanti, vad jag förstått. Men vad händer om nåt går sönder efter att garantitiden löpt ut? Märkesvärkstäderna tar väl inte gråimport. Har E-Infinity även sån service? Fattar att man får betala, men kan man öht få reparationer gjorda?

De har ju egen garanti, vad jag förstått. Men vad händer om nåt går sönder efter att garantitiden löpt ut? Märkesvärkstäderna tar väl inte gråimport. Har E-Infinity även sån service? Fattar att man får betala, men kan man öht få reparationer gjorda?
Jag har skickat mina kameror jag köpt där till både Nikon, Tamron.Goecker o Fujifilm för reparationer o försäkringsärenden. Även en Nikon D750 där slutaren gav upp och Nikon reparerade som garantiärende då dom gått ut med en återkallning flera år tidigare.

Jag beställde en Nikon Z50ii med 16-50 och 50-250. Tog lång tid innan jag fick det. Tydligen fastnade den någonstans, jag fick ju bilden på paketet och trackningnummer, men den kom inte till DHL. Sen så småningom fick jag ett mejl om jag ville få pengarna tillbaks eller att dom skickar en ny.
Så jag gav dom ny chans. Men kort därefter så kom den till DHL med samma tracking, om det sen var en ny dom hade skickat eller den ursprungliga. Från det den kom till DHL i Orly Frankrike, så kom det via Leipzig till Göteborg och därifrån till Falkenberg. Och hela den resan tog bara 16 timmar.
Allting var väl packad och fungerar som det ska. Bara engelska menyer.

Jag beställde en Nikon Z50ii med 16-50 och 50-250. Tog lång tid innan jag fick det. Tydligen fastnade den någonstans, jag fick ju bilden på paketet och trackningnummer, men den kom inte till DHL. Sen så småningom fick jag ett mejl om jag ville få pengarna tillbaks eller att dom skickar en ny.
Så jag gav dom ny chans. Men kort därefter så kom den till DHL med samma tracking, om det sen var en ny dom hade skickat eller den ursprungliga. Från det den kom till DHL i Orly Frankrike, så kom det via Leipzig till Göteborg och därifrån till Falkenberg. Och hela den resan tog bara 16 timmar.
Allting var väl packad och fungerar som det ska. Bara engelska menyer.
Det har varierat från några dagar till 2 veckor när jag beställt grejjer också.

Bara engelska menyer? Även efter en firmwareupdatering?
Har gått att välja svenska menyer på dom jag köpt: 1 D750 , 3 st D850, 1 D500 , 1 Fujifilm XH2

Det har varierat från några dagar till 2 veckor när jag beställt grejjer också.

Bara engelska menyer? Även efter en firmwareupdatering?
Har gått att välja svenska menyer på dom jag köpt: 1 D750 , 3 st D850, 1 D500 , 1 Fujifilm XH2
Jag har inte uppdaterad fw ännu, det finns någon uppdatering. Engelska och nåt annat språk fanns, men inga som jag kan, så det är engelska, och det funkar bra. Men fick också ett mejl när jag beställde att det är bara engelska.

Jag har inte uppdaterad fw ännu, det finns någon uppdatering. Engelska och nåt annat språk fanns, men inga som jag kan, så det är engelska, och det funkar bra. Men fick också ett mejl när jag beställde att det är bara engelska.
Ahok , har inte fått några såna mail iom att det funnits svenska menyer från start men det är ju väldigt bra att dom nu informerar extra om det saknas.
Är nyfiken på om det tillkommer svenska menyer vid uppdatering så OM du kommer ihåg vore det värdefullt om du ville skriva det 🙏📸

Ahok , har inte fått några såna mail iom att det funnits svenska menyer från start men det är ju väldigt bra att dom nu informerar extra om det saknas.
Är nyfiken på om det tillkommer svenska menyer vid uppdatering så OM du kommer ihåg vore det värdefullt om du ville skriva det 🙏📸
Får se när jag uppdaterar, har för mig att det inte fanns nåt som jag skulle ha nytta av i den uppdateringen. Jag har fw 1.00 i min, det finns nu både 1,01 och 1.02 men dom verkar mest ha med imaging cloud att göra. Sen är jag lite osäker om jag kan ta fw från Nikon Sverige eller om jag ska hämta det från nåt annat ställe.

Får se när jag uppdaterar, har för mig att det inte fanns nåt som jag skulle ha nytta av i den uppdateringen. Jag har fw 1.00 i min, det finns nu både 1,01 och 1.02 men dom verkar mest ha med imaging cloud att göra. Sen är jag lite osäker om jag kan ta fw från Nikon Sverige eller om jag ska hämta det från nåt annat ställe.
Jag hade provat Nikon Sverige, det går ju alltid att göra en fabriksåterställning om det skulle vara nåt som krånglar.

Har lagt ett hyggligt antal order både före och efter Brexit. Den senaste ett svart Sony A7CII kamerahus som kom igår efter 11 dagar. Nästan 6 tusen billigare och engelsk meny har jag ändå som 1:a val. Något som jag däremot la märke till nu senast var att kamera-kartongen var öppnad (tejpen skuren) och påsen som kameran låg i var ordentligt skrynklig, vidare saknades en Quick-instruktion som skulle finnas med enligt text på kartongen. Hur som helst, kamera och batteri är i absolut nyskick så jag bråkar inte.

/Stephan

Det gick bra att uppdatera till 1.02 men några nya språk blev det inte. Det som finns är English, francais , indonesia, nederlands, portugues, och sen 4 som jag inte har någon aning, typ kina, japan, arabiska eller vad det kan vara. Så får bli engelska för mig.

Det gick bra att uppdatera till 1.02 men några nya språk blev det inte. Det som finns är English, francais , indonesia, nederlands, portugues, och sen 4 som jag inte har någon aning, typ kina, japan, arabiska eller vad det kan vara. Så får bli engelska för mig.
Attans , det hade ju vart bra ifall det löst sig med en uppdatering. Funderar på en Z5 ii så , tack för svar 🙏.

Har lagt ett hyggligt antal order både före och efter Brexit. Den senaste ett svart Sony A7CII kamerahus som kom igår efter 11 dagar. Nästan 6 tusen billigare och engelsk meny har jag ändå som 1:a val. Något som jag däremot la märke till nu senast var att kamera-kartongen var öppnad (tejpen skuren) och påsen som kameran låg i var ordentligt skrynklig, vidare saknades en Quick-instruktion som skulle finnas med enligt text på kartongen. Hur som helst, kamera och batteri är i absolut nyskick så jag bråkar inte.

/Stephan
Hur lång tid tog det tills du fick spårningsinfo nu senast?

Något som jag däremot la märke till nu senast var att kamera-kartongen var öppnad (tejpen skuren) och påsen som kameran låg i var ordentligt skrynklig, vidare saknades en Quick-instruktion som skulle finnas med enligt text på kartongen. Hur som helst, kamera och batteri är i absolut nyskick så jag bråkar inte.

/Stephan
Jag har bara bra erfarenheter E-Infinity, men som du skriver, tejpen kan vara bruten, tänkte inte alls vid de första köpen, eller så fanns tejpen där då, men de senare har tejpen vart bruten, allt har sett 'från fabriken, perfekt ut i lådan.

Nästa beställning kommer jag påpeka att varan ska vara obruten och äkthetstejpen ska var intakt.
Det skulle kunna vara 'refurbed' varor eller något man vill göra efter sigillen är satt, hade det vart i fabriken hade de satt ny sigill, men varan känns lite perfekta för 'refurbed'.

Så nu är jag lite nojjig 😅 och kommer kontrollera mina köpta objektiv därifrån, fokus, AF-speed för att dubbelkolla att allting verkligen är 'topp notch', har hittils inte sett/märk av det skulle failera.

/Michael

Senast ändrad:
Jag har bara bra erfarenheter E-Infinity, men som du skriver tejpen kan vara bruten, tänkte inte alls vid de första köpen, eller så fanns tejpen där då, men de senare har tejpen vart bruten, allt har sett 'från fabriken, perfekt ut i lådan.

Nästa beställning kommer jag påpeka att varan ska vara obruten och äkthetstejpen ska var intakt.
Det skulle kunna vara 'refurbed' varor eller något man vill göra efter sigillen är satt, hade det vart i fabriken hade de satt ny sigill, men varan känns lite perfekta för 'refurbed'.

Så nu är jag lite nojjig 😅 och kommer kontrollera mina köpta objektiv därifrån, fokus, AF-speed för att dubbelkolla att allting verkligen är 'topp notch', har hittils inte sett/märk av det skulle failera.

/Michael
I stort sett är jag väldigt nöjd med e-infinity, men som du beskriver, öppnade kartonger och lite oordning inne i kartong har jag också varit med om. På 2 kartonger med Sony-optik har ID-etiketterna varit borttvättade och en annan varit öppnad.
Ett Nikonobjektiv (lådan) hade indisk etikett, men det har alltid varit nya och perfekta grejer.

Hur lång tid tog det tills du fick spårningsinfo nu senast?
Fick redan på beställningsdagen bekräftelse med ett foto på paketet, sedan tog det nog 5-6 dagar innan DHL Express hörde av sig med beräknad leveransdag och så blev det. Att just DHL Express hörde av sig gör att man blir lite `lurad´, det är ju trots allt en DHL-Ekonomi-transport även om utdelning ingår ;)

/Stephan

Uppdatering 2/7: Fick precis mejl om att paketet blivit hämtat av kuriren och en länk till spårning hos DHL. Ser ut som att paketet skickas med DHL Express från Frankrike. Status är fortfarande att DHL väntar på paketet så får se ifall det uppdateras ikväll.

Jo, det tar tid. Deras "i lager" är sannolikt ett lager i Kina. Först när DHL i Frankrike fått paketet blir det spårbart. Jag handlar då och då via Ebay från Kina. Det är billiga prylar men då har jag ändå spårning hela vägen. Dom spelar med öppna kort.......
(Men det blir rätt till slut med Infinity också.)

ANNONS
Götaplatsens Foto