Annons

Efterbehandling i Neatimage

Produkter
(logga in för att koppla)

christian_r

Aktiv medlem
Hej

Jag undrar vilka instællningar man ska ha i Neatimage før att får ett så jæmn resultat som møjligt. Mina bilder kænns lite konstiga nær jag har kørt dem i NI, typ, inte jæmna, vissa ytor kænns stenhårt processerade, medans andra ytor har det inte skett något(?)

Har Ni några tips om hur man gør???

det går inte att säga ett universellt läge eftersom det hänger på bilden som ska processas.
jag tycker du ska dra lite i spakarna för att se vad som händer med vilken spak. det kommer ge dig insikt i vilka lägen som passar med vilka bilder.

eftersom meningen med NI är att konturer ska lämnas ifred (för att inte förlora skärpa) medans stora "tomma" ytor ska softas så kommer resultatet vara "ojämnt" eftersom det är meningen.
lägger man tex. på för mycket NI med för stor konturradie så ser det konstigt ut, så det gäller att tänka "less is more".

Jag har anvænt programmet ganska flitigt, men jag tycker fortfarande de kan vara svårt att få ett jæmt resultat helt enkelt, kænns som om de hade varit bættre om programmet faktist Var konstruerat før att just softa , inte reducera brus. Va gør man om man inte har brus i bilderna då? ;-)

som sagt, jag har lite brus i bilderna och dærav så måste jag dra ganska mkt i spakarna før att få resultat, vilket också medfør andra konstiga fenomen...

jag förstår inte varför du måste ta bort allt brus. det ser bara konstigt ut.
se till att bara dra bort ungefär hälften, det ser mycket naturligt ut.

ANNONS
Götaplatsens Foto