Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ektacrome 100VS!
- Trådstartare KjellSn
- Start datum
Hassan
Aktiv medlem
Köpte några pack. Med varje pack låg 2 Kodak CDR.Kodiak skrev:
scandinavianphoto.se säljer 3-pack för 129:- dock med begränsat datum (2003-08)
Svante
Kodiak
Aktiv medlem
langereis skrev:
För att jämföra priser behöver man priser ink. frakt. Är era priser ink. frakt?
Ingen frakt inräknad. 90:- om man beställer lite större saker. Sen har jag hört någonstans att om man bara beställer film (eller andra saker i mindre format) så kan de skicka som brev vilket blir billigare. Men det har jag bara hört så det måste du kolla först. Går inte att göra så med en internetbeställning utan det måste vara via telefon.
Kanske någon annan som vet?
Svante
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Det går bra att maila dem med beställningen. Tror brevportot var 40 kr.
gunte
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
En liten inflikning här är att hegethorns brukar vara billigast i Sverige på film. Även D60 kanske?
Inga digideér nu Jeppe, hehe..
mvh/gunte..
froderberg
Aktiv medlem
Varför köpa 100 Vs när Elite Extracolor som är samma film kostar betydligt mindre. Jag har kört Elite i snart tio år och har mycket nöjd.
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jag har också hört att EBX ska vara samma emulsion som E100VS men jag har också hört folk säga att så inte är fallet...
Det börjar bli lite förvirrande...
Det börjar bli lite förvirrande...
froderberg
Aktiv medlem
Samma emulsion är det nog inte, men samma recept.
froderberg
Aktiv medlem
Jag skulle inte välja VS-varianten för studioporträtt. Risken är att modellerna blir för rödplommiga i ansiktet. S-varianten funkar bra tycker jag.
I studio är dia toppen då man har full kontroll på tonomfånget och kan åtnjuta diats skärpa och kraft utan att få problem med återgivningen av skuggor och högdagrar.
I studio är dia toppen då man har full kontroll på tonomfånget och kan åtnjuta diats skärpa och kraft utan att få problem med återgivningen av skuggor och högdagrar.
Bobo_m
Aktiv medlem
Jag använde E100VS för utomhus poträtt och jag tyckte hudtonerna blev riktigt bra. Men det magnus säger kan nog stämma. Är inte sådär jätte van poträttfotograf.
Här är ett exempel:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=61377&pf=14467
Här är ett exempel:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=61377&pf=14467
haze
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Varför köpa 100 Vs när Elite Extracolor som är samma film kostar betydligt mindre. Jag har kört Elite i snart tio år och har mycket nöjd.
vad ger ni för elite 36 däruppe i sverige? och vad kostar en framkallning oramad? Här i Malaga kostar ett 3 pack 10 euros, sedan kostar framkallning dryga 4 till.
froderberg
Aktiv medlem
Jag köper min film i Tyskland. Ungefär samma pris som du fast inkl framkallning
PhotoDose brukar jag handla på.