Annons

Ektacrome 100VS!

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte också några från scandinavian, men då kostade de 99:-. Sen hade de packat fel så utgångsdatumet var 2003-01 och inte 08. Jag ringde och klagade och blev kompenserad med 66% nya rullar där utgångsdatumet var rätt. De andra fick jag också behålla:)

langereis skrev:
För att jämföra priser behöver man priser ink. frakt. Är era priser ink. frakt?

Ingen frakt inräknad. 90:- om man beställer lite större saker. Sen har jag hört någonstans att om man bara beställer film (eller andra saker i mindre format) så kan de skicka som brev vilket blir billigare. Men det har jag bara hört så det måste du kolla först. Går inte att göra så med en internetbeställning utan det måste vara via telefon.

Kanske någon annan som vet?

Svante

En liten inflikning här är att hegethorns brukar vara billigast i Sverige på film. Även D60 kanske?

Varför köpa 100 Vs när Elite Extracolor som är samma film kostar betydligt mindre. Jag har kört Elite i snart tio år och har mycket nöjd.

Jag har också hört att EBX ska vara samma emulsion som E100VS men jag har också hört folk säga att så inte är fallet...
Det börjar bli lite förvirrande...

Porträtt/ Naket?

Skall köra ett utvik om ca 3 veckor, och tänkte KANSKE köra dia.Detta då de skall tryckas i en Amerikansk tidning.
Är det någon som har erfarenhet av Kodak 100 VS när det gäller naket / mycket hud ?
Hur blev bilderna ? Hudtonerna ?

Niklas, utan UV-filter

Jag skulle inte välja VS-varianten för studioporträtt. Risken är att modellerna blir för rödplommiga i ansiktet. S-varianten funkar bra tycker jag.

I studio är dia toppen då man har full kontroll på tonomfånget och kan åtnjuta diats skärpa och kraft utan att få problem med återgivningen av skuggor och högdagrar.

froderberg skrev:
Varför köpa 100 Vs när Elite Extracolor som är samma film kostar betydligt mindre. Jag har kört Elite i snart tio år och har mycket nöjd.

vad ger ni för elite 36 däruppe i sverige? och vad kostar en framkallning oramad? Här i Malaga kostar ett 3 pack 10 euros, sedan kostar framkallning dryga 4 till.

ANNONS
Götaplatsens Foto