Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elements 7,0

Produkter
(logga in för att koppla)

Jamespkulle

Aktiv medlem
Hej
skulle behöva lite tips
jag kör med mitt gamla Elements 7,0
funkar bra
men nu till min Fråga ,mina raw filer från fuji100s kan den inte läsa har provat med dng converter då funkar det kan läsa fil när jag konverterat filen, men det blir runda ringar och mönster på bilden vad är det för fel?
mitt elements kan inte heller läsa raw filer från min Panasonic fz300
Tacksam för svar

Hej
skulle behöva lite tips
jag kör med mitt gamla Elements 7,0
funkar bra
men nu till min Fråga ,mina raw filer från fuji100s kan den inte läsa har provat med dng converter då funkar det kan läsa fil när jag konverterat filen, men det blir runda ringar och mönster på bilden vad är det för fel?
mitt elements kan inte heller läsa raw filer från min Panasonic fz300
Tacksam för svar

En RAW-fil är inte lika ifrån alla kameror. Varje modell har sitt eget specifika format. Därför kan man oftast inte läsa RAW-filer från nyare kameror i äldre versioner av Photoshop. Du får nog bita i det sura äpplet och köpa en nyare version av PS Element. De står oftast vilka kameror som stöds om man letar lite på Adobes hemsida.
Du kan föröka leta en annan RAW-konverter. Det kan finnas någon som passar dina kameror. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med detta.
/Lars

Jag har pse 8 som jag använder väldigt sällan.. När jag använder det går jag dit via lightroom och det funkar bra.
Jag har iofs inga nya kameror. Bilder från min Sony rx100, som är den nyaste, vet jag inte om jag redigerat i pse ännu, men RAW-filerna är förmodligen redan konverterade av lightroom när man går över till pse. Det krävs förstås att man har lightroom då.

ANNONS
Götaplatsens Foto