Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Endast jpegbilderna överförs..HJÄLP!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Dekoratören

Avslutat medlemskap
Hallå! Jag ska överföra mina bilder till datorn från minneskortet med både jpegbilder o RAWbilder men det är endast jpegbilderna som överförs....grrrr jag vet att jag inte kan öppna det formatet i min dator (har inte fixat det ännu) men sist SÅG jag iallafall att dom överförts från kameran. Någon som vill hjälpa mig.....känner mig helt värdelös på allt vad datorer heter.

Hanna

Intallera ditt program

Att du inte installera det mycket bra programmet DPP och Eos viewer utility som du fick med kameran. Då är det inga problem.

Hej

Canon har lyckats med det geniala att du unbart kan tömma kameran med deras programvara eller annan specialprogramvara på RAW filer, JPG dyker upp i XP som vanligt.

Så du måste installera Zoombrowser eller köpa en lös kortläsare eller tex DownloaderPro från www.breezesys.com.

Finns säkert fler program som kan lura ut RAW filerna.

Roine, som kör lös kortläsare till sin 400D och Downloadern till sin 1D mk2

Å, gulliga ni

så snabbt svarat. TYVÄRR försvann cd:n i en flytt o jag trodde jag skulle slippa köpa en ny som kostar 500 kronor hos Canon...tusan oxå....

KRAM till er iallafall!

Hanna

Eller så köper du en kortläsare imorgon för runt 100:- då slipepr du installera någonting. Du bara pluggar in din kortläsare i datorn, datorn hittar läsren automatiskt och sedan stoppar du in kortet i läsaren! Enkelt o smidigt!

Det bästa är att helt plötsligt kan du använda ditt minneskort till vanlig minneslagring, föröver dina färdiga bilder till kortet och ta med till en kompis eller affären för utskrift, du slipper bränna massa saker på skivor, du bara drar och släpepr till kortet och tar med!

ANNONS
Götaplatsens Foto