Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 10 D drivrutin

Produkter
(logga in för att koppla)

Norrbild

Aktiv medlem
Har förlagt mina installations skivor och skulle behöva drivrutinen för att kunna föra över bilderna från kameran till datorn. Hittar bara uppdateringar på Canons sida och de krävs en original fil för att kunna ladda ner dem, vart hittar jag den ?

I menyn på kameran kan du välja kommunikation -> normal, eller PTP. Har du den på PTP, dyker kameran upp som en enhet i XP

PTP = Picture Transfer Protocol (har jag för mig)

Jeppe skrev:
I menyn på kameran kan du välja kommunikation -> normal, eller PTP. Har du den på PTP, dyker kameran upp som en enhet i XP

PTP = Picture Transfer Protocol (har jag för mig)

Hittar tyvärr inget sådant i menyn, Hjälp önskas !

Hej! om du ansluter kameran till datorn, så ska
XP hitta den! du kommer då åt bilderna i utforskaren
eller den här datorn, den ska synas som flyttbar disk.
Mvh

Fast ovanstående gäller ju bara om man har en senare firmware och PTP aktiverat. Det är nämligen det(PTP) som möjliggör XP att kunna göra detta.

Skulle även vilja rekommendera dig en kortläsare... 10:an är ju hopplöst långsam på att överföra bilderna... Det finns billiga kortläsare under 200:- som har USB 2.0

mvh //Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto